۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

۴۵۶ شهید استان سمنان مرتبط با عملیات والفجر۸ و کربلای ۴ هستند

۴۵۶ شهید استان سمنان مرتبط با عملیات والفجر۸ و کربلای ۴ هستند

سمنان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: این استان بیش از سه هزار شهید دارد که ۴۵۶ لاله عاشق از این بین، در عملیات والفجر۸ و کربلای ۴ شهید شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسن سلامی صبح دوشنبه در مراسم گرامی داشت عملیات غرور آفرین والفجر ۸ و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه دفاع مقدس به عنوان قله افتخارات استان است اما دو عملیات والفجر و کربلای چهار برای مردم این استان دارای خاطرات فراوانی از رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم است، بیان کرد: مردم استان بیش از ۵۰۰ شهید در والفجر هشت، کربلای چهار و مرصاد تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی با دست خالی طی این هشت سال در برابر استکبار جهانی ایستادند و نقش آفرینی مردم استان در این دوران مثال‌زدنی بوده است، تاکید کرد: نمونه برجسته مقاومت و ایستادگی ملت ایران در سال‌های دفاع مقدس بود که رزمندگان با توکل به خدا و جهاد با مال و جان خود در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه ۴۵۶ شهید استان مرتبط با عملیات والفجر و کربلای ۴ هستند، ابراز کرد: ماه‌های پایانی سال، ایام پیروزی‌های بزرگ در دفاع مقدس است، رزمندگان استان سمنان در عملیات‌های کربلای چهار و با تقدیم ۲۶۰ شهید و عملیات والفجر هشت با ۱۹۶ شهید افتخاری برای استان رقم زدند.

سلامی درباره حفاظت اطلاعات و اهمیت آن نیز، بیان کرد: جوامع اسلامی که در مسیرهای تعالی و ارزش‌ها حرکت می‌کنند، دشمن از این دریچه به دنبال تغییر باورها و ارزش‌ها به خصوص آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است لذا در این میدان، اگر اطلاعات ما محدود باشد در معرض آسیب‌های زیادی قرار خواهیم گرفت پس نیازمند آگاهی و البته هوشیاری هستیم.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی ایران در این دهه‌ها، نشان می‌دهد هر جا به مسائل حفاظتی اهمیت دادیم، ضربه نخوردیم و یا ضربه‌ها اندک بوده است، تاکید کرد: در سال‌های دفاع مقدس هر جا حفاظت، اصل قرار گرفت شاهد پیروزی‌های بزرگ بودیم و هر کجا که سهل انگاری کردیم ضربه خوردیم.

سلامی همچنین افزود: نمونه موفق رعایت مسائل حفاظتی که نتیجه بزرگی را در برداشت عملیات والفجر هشت بود و با درخشش حفاظت اطلاعات در آن عملیات موفق که شاهکاری هنرمندانه را رقم زد، سالروز عملیات به روز حفاظت اطلاعات سپاه نام گرفت.

کد خبر 5142036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha