۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۲۹

رئیس سازمان صمت اردبیل:

اردبیل یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است

 اردبیل یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است

اردبیل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است به طوری که ۵۵ هزار بافنده فرش در این استان به این هنر و صنعت مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس مرکز ملی فرش ایران از مجتمع‌های قالیبافی و مرکز تأمین مواد اولیه فرش اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که بافندگان فرش سال‌های سال با آن روبه‌رو بودند بحث پوشش بیمه تأمین اجتماعی و درمانی بود که بخش عظیمی از مشکلات در استان اردبیل برطرف شده است.

وی تصریح کرد: با سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل و به صورت رسمی، تحت پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می‌شود که استان اردبیل نیز با معرفی ۳۶ هزار بافنده در این زمینه جز استان‌های ممتاز و تراز اول محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در کنار پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش تأمین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت نیز در دستور کار قرار گرفته که با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها سعی بر این است تا نیاز بافندگان و فعالان این هنر، صنعت به شایستگی فراهم آید.

صادقی از رایزنی و جلب نظر رئیس مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت تسهیلات مناسب به بافندگان فرش خبر داد و افزود: از هفته آینده و بدون محدودیت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش در استان شروع می‌شود تا به نوعی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه رفع شود.

کد خبر 5148989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha