۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

هر نوع داروی کمیاب الزما داروی خاص نیست

هر نوع داروی کمیاب الزما داروی خاص نیست

زنجان-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: هر نوع داروی کمیاب الزماً داروی خاص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نوبرانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ما نیز معترف هستیم که برخی از داروها در کشور با کمبود مواجه است، گفت: توصیه ما به بیماران در صورت پیدا نکردن این داروها، استفاده از داروهایی است که برند ایرانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف این گونه داروها حتماً باید با مشورت پزشک صورت گیرد، افزود: یکی از مهم‌ترین تأکیدات ما در خصوص مصرف داروها با برند ایرانی این است که بیماران حتماً به این موضوع توجه داشته باشند که نباید از داروهای غیردارویی استفاده کنند.

نوبرانی با بیان اینکه برای بیماران خاص تعریف خاصی داریم و این گونه نیست که هر نوع داروی کمیاب را به نام داروی خاص معرفی کنیم، تصریح کرد: وقتی صحبت از داروی کمیاب به میان می‌آید، این بدان معنی است که داروی مذکور باید در برنامه سهمیه قرار گرفته و توزیع آن در سطح کشور نیز با برنامه مشخص انجام شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه توصیه ما به بیمارانی که داروی مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنند، این است که از داروهای غیرداروخانه‌ای استفاده نکنند، ادامه داد: اصالت داروهای غیرداروخانه‌ای به هیچ وجه تایید نشده است، به همین خاطر خود بیمار باید در این خصوص تصمیم بگیرد که آیا این دارو را مصرف کند یا نه.

نوبرانی با تاکید بر اینکه ورود هر گونه واکسن به کشور به این معنی است که مجزوهای لازم در این خصوص اخذ شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، اظهار کرد: در خصوص ویروس اجهش یافته نیز باید گفت که این ویروس به دلیل همجواری زنجان با استان قزوین، بیش از هر زمان دیگری به ما نزدیک شده است که کماکان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه‌ای حق قیمت‌گذاری بر روی داروها را ندارد، خاطرنشان کرد: فروش داروها بر اساس قیمتی که شرکت تولیدکننده اعلام کرده تعیین شده است.

کد خبر 5149747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha