۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اسب ترکمن قابلیت صادرات دارد/ روستائیان وارد این حرفه شوند

اسب ترکمن قابلیت صادرات دارد/ روستائیان وارد این حرفه شوند

بجنورد- مسئول اشتغالزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی گفت: پرورش اسب، یک فرصت شغلی مناسب و پر درآمد بویژه برای روستاییان خراسان شمالی است و می‌تواند عامل مهاجرت معکوس باشد.

رضا ریحانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرورش اسب، یک فرصت شغلی بسیار مناسب و پر درآمد خصوصاً برای روستاییان خراسان شمالی است و می‌تواند عامل مهاجرت معکوس تلقی شود.

مسئول اشتغالزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی ادامه داد: در این میان اسب ترکمن با قابلیت‌های منحصر به فرد خود از جمله، زیبایی، استقامت، سازگاری با شرایط سخت و مختلف و مقاومت در برابر بیماری‌ها می‌تواند گوی سبقت را از دیگر نژادهای اسب، برباید.

وی افزود: معمولاً به رسته‌های مختلف دامی، صرفاً از جنبه غذایی مثل گوشت و لبنیات نگاه می‌شود ولی اسب تنها دامی است که از جنبه‌های مختلف مثل ورزش، گردشگری، مشاغل جانبی، استفاده‌های درمانی، تفریحی و حتی غذایی می‌شود از آن بهره برداری کرد.

ریحانی با تاکید بر اینکه اسب سواری یک تفریح سالم و خانوادگی است، گفت: این صنعت خدمات و فعالیت‌های فراوانی را در دل خود جای داده است.

مسئول اشتغالزایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی مشاغلی مانند مربی اسب، تولید خوراک دام، سوارکاری، دام پزشکی، پرورش اسب و ساخت یراق آلات ویژه اسب از جمله فعالیت‌های مرتبط با صنعت اسب عنوان کرد و بیان داشت: ورزش نیز به عنوان یک موضوع مهم در این صنعت معرفی شده است.

وی افزود: صنعت اسب از طریق ایجاد رویدادهای داخلی و بین‌المللی، درآمد و اشتغال مناسبی ایجاد می‌کند.

ریحانی در انتها گفت: اسب ترکمن قابلیت و استعداد خوبی برای صادرات به کشورهای مختلف جهان را دارد و یک محرک رشد اقتصادی بشمار می‌آید.

کد خبر 5180640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha