۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴

مرکز جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان افتتاح شد

مرکز جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان افتتاح شد

همدان-ظهر امروز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان مرکز جامع آموزش شهروندی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صوفی ظهر چهار شنبه در آئین افتتاحیه مرکز جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان اظهار داشت: اتفاق بزرگی امروز رقم می‌خورد و با تلاش مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی مرکز جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مرکز به صورت جامع و متمرکز از موازی کاری نهاد بزرگ و وسیعی نظیر شهرداری جلوگیری می‌کند.

شهردار همدان با بیان اینکه شهروندان نقش اساسی و محوری در توسعه شهر ایفا می‌کنند، گفت: به اعتقاد بنده در بحث خطیر آموزش شهروندی باید تمام سازمان‌ها و ادارات مشارکت کنند.

صوفی خاطرنشان کنند: در این راه ما با مجموعه سپاه، هلال احمر و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و این آمادگی را داریم از ظرفیت تمام سازمان و ادارات در جهت منافع شهر همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه شهر همدان نسبت به گذشته بسیار سرعت گرفته است، بیان کرد: همدان ظرفیت بسیار بالایی دارد و مدیران توانمند ما در خارج از استان همچون نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نظیر دکتر حاجی بابایی در کمیسیون برنامه و بودجه در جهت توسعه شهر همدان در حال تلاش هستند.

شهردار همدان عنوان کرد: امسال بحث مهم انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر را در پیش داریم که باید با انتخاب آگاهانه در جهت توسعه کشور و شهرمان قدم برداریم اما فارغ از فضای انتخابات تمام تلاش خود را در این مدت برای توسعه شهر انجام خواهیم داد.

صوفی با بیان اینکه یکی از آیتم‌های مهم توسعه شهر بحث فرهنگ است، گفت: اگر می‌خواهیم به سرمنزل مقصود برسیم و شهری پویا، شاد و توسعه یافته داشته باشیم باید به بحث فرهنگسازی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: مرکز جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان به بحث آموزش‌های شهروندی و فرهنگ‌سازی در جهت توسعه شهر کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم با بیان رویکرد خدمات شهرداری به سمت الکترونیکی در حال پیشرفت است، گفت: رویکرد مدیریت شهری تغییر خدمات شهری به صورت الکترونیک بوده که این موضوع نیازمند آموزش شهروندان است.

روح‌الله وجدی هویدا افزود: شهروندان نیازمند آگاه‌سازی به خدمات شهرداری از قبیل فضای‌سبز، حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست فعالیت‌های فرهنگسراها هستند تا از حق و حقوق خود نیز آگاه باشند.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری شهر نیز از وظایف شهروندان است، بیان کرد: هزینه خرید یک اتوبوس شهری از ۵۰۰ میلیون تومان به بیش از ۳ میلیارد تومان رسیده و این می‌طلبد شهروندان در حفظ و نگهداری اموال شهری که با هزینه‌های خود شهروندان خریداری و نگه داری می‌شود مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به افتتاح فاز اول مرکز جامع آموزش شهروندی گفت: بانک جامع آموزش شهروندی شهرداری همدان در این مرکز ایجاد خواهد شد و در فاز دوم اولین پارک آموزش شهروندی به وسعت ۴ هزار ۵۰۰ متر در کنار مجموعه فرهنگی آموزشی و گردشگری عین القضات همدانی راه‌اندازی می‌شود.

وجدی هویدا عنوان کرد: در این مجموعه مرکز همدان شناسی، منظرگاه از بلدیه تا شهرداری، نمایشگاه و موزه تاریخ و تمدن ایجاد خواهد شد تا از کودک ۶ سال تا فرد مسن از هویت شهر خود در این مجموعه آگاه شود امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بخشی از این پروژه‌ها افتتاح شود.

کد خبر 5184109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha