۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی غیر مقاوم است

۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی غیر مقاوم است

بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی روستایی در استان از استحکام فوق العاده پایینی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آسمانی مقدم ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب در ۲۱ فروردین سال ۵۸ به دستور امام تاسیس و در کنار آن حساب ۱۰۰ امام جهت کمک های مردمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ مصوبه ای جهت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها به تصویب رسید، افزود: بر اساس این مصوبه سالانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار واحد طی سال ۹۸ و ۹۹ در روستاها ساخته شده است، گفت: از ابتدای سال ۸۴ تا کنون نیز ۳۹ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در سطح استان بهسازی و مقاوم سازی شده است.

بهسازی هزار و ۲۸۷ واحد مسکونی

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی بهسازی شده یک هزار و ۲۸۷ واحد مربوط به سال گذشته است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته شده است، عنوان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۹۵ واحد به بانک ها معرفی، چهار هزار و ۶۰۰ واحد فوندانسیون، سه هزار و ۵۳۰ در مرحله اسکلت و یک هزار و ۳۴ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ حدود ۸۸ هزار و ۳۵ واحد مسکونی در یک هزار و ۷۵۲ روستا رصد شدند، اظهار داشت: تا کنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی شده اند.

۵۱ درصد واحدهای روستایی خراسان جنوبی مقاوم است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۱.۲ درصد واحدهای روستایی از مقاومت لازم در مقابل حوادث برخوردارند، افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه مقاوم و ۳۲ هزار و ۸۶۹ واحد های مسکونی روستایی از استحکام فوق العاده پایینی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس استان تا کنون چهار هزار و ۳۷۹ واحد بر اثر حوادث طبیعی دچار آسیب شدند که با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده اند.

آسمانی مقدم با بیان اینکه ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه برای هر ۹۱۸ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای طرح هادی ۲۶ روستای نیمه تمام تکمیل و ۷ روستا بازنگری شدند، ببان کرد: از ابتدای تقسمات استانی تا کنون ۵۸۶ روستا از اجرای طرح هادی برخوردار شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون چهار روستای فورگ، خور، نای بند و چنشت با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شدند، عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تا کنون ۲۲ هزار و ۸۷۵ قطعه زمین به افراد واجد الشرایط واگذار شده که ازین تعداد سه هزار و ۲۵۰ قطعه زمین مربوط به سال ۹۹ بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون در مجموع هفت هزار و ۹۰۵ جلد سند شهری و ۶۴ هزار و ۴۱ جلد سند روستایی صادر شده است، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۶۷۸ سند شهری و یک هزار و ۶۴۳ سند روستایی صادر شده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه اگر مردم همکاری کنند در سطح استان خراسان جنوبی در هیچ روستایی مشکل زمین به وجود نخواهد آمد، گفت: حداقل ۸ درصد اعتبارات عمرانی استان ها به اجرای طرح های هادی تعلق می گیرد.

اجرای طرح هادی ۱۰۰ روستا در سال جاری

وی ادامه داد: در سال جاری اجرای طرح هادی در حدود ۷۰ روستای نیمه تمام و ۳۰ روستای جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل استان تا کنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن احداث و با شرایط بسیار خوب به مردم واگذار شده است، افزود: در سال گذشته واگذاری ۳۱۰ واحد مسکن شهری را در استان داشته ایم.

وی با اشاره به واگذاری زمین و مسکن ملی به متقاضیان، عنوان کرد: سه هزار و ۲۵۹ قطعه زمین توسط راه و شهرسازی تامین و آماده واگذاری است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه شش هزار و ۵۷۶ نفر در طرح مسکن ملی در سطح استان ثبت نام و سه هزار و ۲۵ نفر تایید نهایی شدند، اظهار داشت: دو هزار و ۸۸۹ نفر وجه مرحله اول را واریز و زمین تحویل متقاضیان شده است.

وی عنوان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز در استان به ثبت رسمی رسیده است و حدود یک هزار و ۸۵ واحد را در دستور کار خود قرار دارد.

وی گفت: از این تعداد ۶۸۲ واحد را با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان واگذار و ۴۰۳ واحد دیگر نیز با اعتبار حدود ۹۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

کد خبر 5184494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha