۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۵۱

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

شهردار رشت درباره عدم ابلاغ شیوه نامه پروانه املاک نسقی پاسخ دهد

شهردار رشت درباره عدم ابلاغ شیوه نامه پروانه املاک نسقی پاسخ دهد

رشت- جلسه شورای شهر رشت برگزار و اعضای خواستار پاسخگویی شهردار رشت درباره علت عدم ابلاغ شیوه نامه پروانه املاک نسقی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای شهر رشت عصر چهارشنبه در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع) و گرامیداشت روز ملی شوراها در نهم اردیبهشت است، گفت: شوراها از ارکان تصمیم گیری و ابزار تجلی اراده مردم هستند.

احمد رمضانپور در ادامه به روز و هفته کارگر اشاره و اضافه کرد: متأسفانه شاهد بودیم به دلیل مشکلات و مدیریت و عملکرد نادرست بسیاری از شغل‌ها آسیب دیده و کارخانجات تعطیل شده‌اند.

رمضانپور با بیان اینکه طبق اصل صریح قانون به عنوان کسی که این مراحل را طی کرده و در اولین دوره شورا یکی از مسئولین هیئت نظارت شورا بوده باید از داشتن نگاه سیاسی و حزبی در تأیید صلاحیت‌ها جدا خودداری شود، افزود: چون باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: اگر فردی حقوق بیت المال را تضییع کرده حکم صادر کنند اما تا زمانی که این مستندات نیست هیچکس حق ندارد تنها برای یک گزارش فردی را رد صلاحیت کند.

رئیس شورای شهر رشت تأکید کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در گیلان این پیام من را بشنوند تا حقی از هیچکس ضایع نشود.

عملکرد شهردار رشت نشان از هماهنگی وی با شورا ندارد

عضو شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ماه آینده، اظهار کرد: مسئولانی که در تصمیم گیری نقش دارند باید زمینه ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه بسیاری از مصوباتی الزاماتی که شورا برای شهردار تعیین می‌کنند ابتر مانده است، افزود: از پاسخ شهردار درباره تذکراتی که به وی داده شده غیر از دو مورد قانع نشده‌ام و قطعاً مراحل قانونی در این زمینه طی خواهد شد.

وی با اشاره به ادعا شهردار رشت مبنی بر هماهنگ بودن با شورای این شهر، اضافه کرد: ما طی یک ماه گذشته شهردار را ندیده‌ایم و متأسفانه عملکردها چیز دیگری می‌گوید.

حاجی پور در ادامه با بیان اینکه متأسفانه به تذکرات توجه نمی‌شود و سرمایه‌های انسانی این شهر و شهرداری را کنار می‌گذارند، گفت: بارها در این زمینه به شهردار تذکر داده شده اما باز هم شاهد کنار گذاشتن سرمایه‌های انسانی شهرداری هستیم.

وی همچنین با این سوال که امسال چه میزان به حقوق کارگران و پرسنل شهرداری اضافه شده است، ادامه داد: متأسفانه کارگران حقوق واقعی خود را دریافت نمی‌کنند و اگر هم اعتراض کنند اخراج می‌شوند.

حاجی پور در ادامه با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در رشت با تأکید بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: وضعیت خیابان مطهری رشت در این زمینه اصلاً مناسب نیست و بسیار شلوغ است.

وی با بیان اینکه رانندگان استیجاری هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، اضافه کرد: شهردار باید در این خصوص راهکاری ارائه کند این رانندگان نه بیمه دارند و نه جذب شده‌اند لذا باید تصمیم اساسی برای آنها گرفته شود.

ما از کسی دستور نمی‌گیریم

امیر حسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز خواستار تذکر به شهردار این شهر شد و گفت: آقای شهردار باید پاسخ دهند که چرا هنوز شیوه نامه پروانه املاک نسقی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه در خصوص رانندگان استیجاری که شهردار به ما قول داده بود بعد عید قراردادی منعقد شود متأسفانه روند انجام این کار طولانی شده است، افزود: هر کسی در نظام مسئولیتی دارد طی سال گذشته به واسطه استفاده از ماسک برخی مسئولان چهره‌های ما را فراموش کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نامه سازمان بازرسی در سال ۹۷ و پیگیری و پاسخگویی به بخشی از آن، گفت: در مقطعی نیز این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح شد و اینکه گفته می‌شود چارت شورا و تعداد پرسنل اضافه است اشتباهی که مطرح شده و ما پاسخ دادیم.

علوی با بیان اینکه حق مسئولیت برخی از مدیران شورا و غیره چون نیروهای شهرداری رشت هستند حق مسئولیت می‌گیرند، اضافه کرد: این افراد نیروهای شهرداری هستند و حق مسئولیت آنها نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما دستور از کسی نمی‌گیرم و متوقف شدنی نیستیم، ادامه داد: در موضوعات و فضای کاری باید محترمانه تر عمل شود.

لازم به ذکر است، این جلسه برای دقایقی به دلیل درگیری لفظی یکی از اعضای شورای شهر رشت با شهردار این شهر دچار تنش شد.

کد خبر 5200436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha