۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۸

استاندار کرمان:

توسعه همکاری‌های اقتصادی کرمان با هند نیازمند برنامه راهبردی است

 توسعه همکاری‌های اقتصادی کرمان با هند نیازمند برنامه راهبردی است

کرمان - استاندار کرمان توسعه همکاری‌های اقتصادی استان کرمان با هند را نیازمند برنامه راهبردی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی استان کرمان و هند با تبیین ویژگی‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و کشاورزی بر لزوم تهیه یک برنامه راهبردی و دقیق برای تقویت همکاری اقتصادی با هند تاکید کرد.

زینی‌وند گفت: استان کرمان به دلیل نزدیکی به چابهار از مزیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و برای توسعه و تسهیل ارتباط ریلی برنامه داریم.

وی با بیان اینکه محصولات استان در بخش کشاورزی، معدنی و… می‌تواند به نیازهای بازار هند پاسخ بدهد، تصریح کرد: به این منظور لازم است یک گروه سیاست‌گذاری قوی شکل بگیرد تا ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های تجاری برای ارتباط با بازار هند برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: لازم است برخی محصولات مورد نیاز هندوستان مطابق با نیاز سفارش دهنده به صورت پایلوت در کرمان تولید و به این کشور صادر شود تا زمینه توسعه همکاری‌های تجاری مهیا شود.

زینی‌وند تاکید کرد: ما باید مختصات تجارت حرفه‌ای در بازارهای دنیا را بشناسیم و به همین منظور لازم است در گمرکات کشور هم برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

کد خبر 5215548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha