۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳

خاتمی در صحن مجلس:

مجلس مذاکرات راپیگیری می کند/وزارت خارجه بدون نظر ما تصمیمی نگیرد

مجلس مذاکرات راپیگیری می کند/وزارت خارجه بدون نظر ما تصمیمی نگیرد

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس مذاکرات برجام را به صورت دقیق پیگیری می کنند و وزارت خارجه هم بدون نظر مجلس نباید تصمیمی را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمسعود خاتمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی،گفت: در حالی که همه ذهن ها معطوف به مسائل مربوط به انتخابات است، مذاکرات برجام در حال انجام است و در بحث برجام هم دیدیم که برخی از افراد به عنوان نفوذی دخالت داشتند.

وی بیان کرد: جیسون رضائیان یکی از جاسوسانی بود که پس از دستگیری با وساطت وزارت امور خارجه آزاد شد و این فرد امروز در سایت های آمریکایی به صورت آشکار علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پخش فایل صوتی وزیر امور خارجه در یک رسانه ضدانقلاب نشان داد که جاسوسان در سیستم این وزارتخانه نفوذ کرده اند.

خاتمی تأکید کرد: بر این اساس باید مراقبت شود تا بار دیگر افراد بیگانه و وکیل مدافع های دشمن در مذاکرات دخالتی نداشته باشند.

وی افزود: ما باید مراقب باشیم که همان بلایی که برجام بر سر کشور آورد و اقتصاد مردم را به روز سیاه نشاند، بار دیگر تکرار نشود. باید مراقب مسئله نفوذ در مذاکرات بود و بر این اساس مجلس تمامی مطالب مطرح شده در مذاکرات را رصد می کند و مذاکرات باید در مجلس مطرح شود.

خاتمی تأکید کرد: طبق قانون اساسی هر قرارداد و تعهدی باید به تأیید مجلس برسد و اعضای کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان باید مذاکرات برجام را به صورت دقیق پیگیری کنند و وزارت امور خارجه هم باید بداند که هیچ تصمیمی را بدون نظر مجلس شورای اسلامی نمی تواند بپذیرد.

کد خبر 5215797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha