۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

امام جمعه بوشهر:

حضور پرشور در انتخابات یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است

حضور پرشور در انتخابات  یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حضور پرشور در انتخابات یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حضور گسترده و پرشور در انتخابات اظهار داشت: نامزدهای انتخابات و ستادهای آنان اخلاق مداری و ادب و آداب مناظره و تبلیغات انتخاباتی را مراعات کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم مردم عزیز همانند دوره‌های قبل یک حضور حماسی داشته باشند و بار دیگر برگ زرین دیگری در تاریخ ایران رقم بزنند که این یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مردم با یک انتخاب پر بصیرت در عرصه مدیریت اجرایی کشور و برنامه ریزی پیشرفت و توسعه، فردی کارآمد و شایسته انتخاب کنند و همچنین در انتخابات شورای شهر و روستا به افرادی لایق، خدمتگزار، خوش سابقه، متدین و انقلابی رأی دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد شایسته در نگاه امام و رهبری بیان کرد: فرد شایسته باید با ایمان، تقوا مدار و اخلاق گرا، مدیر، مدبر و کارآمد، عدالت‌خواه و فساد ستیز، مردمی و به دور از زندگی تجملی باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: فرد شایسته باید دارای روح امید به آینده و فعال، جوان‌گرا و داشتن روحیه استفاده از جوانان، ولایت‌مدار و در راستای اهداف نظام و رهبری فعالیت کردن باشد.

وی اعتقاد به ظرفیت‌های درونی با حفظ تعاملات هوشمندانه و عزتمند خارجی و دارا بودن برنامه برای حل مشکلات مردم به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی را از دیگر ویژگی‌های فرد شایسته دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: حکومت و نظام اجرایی در اسلام ابزاری برای تحقق امنیت، عدالت و پیشرفت در سایه ایمان، تقوا و اخلاق اسلامی است.

وی گفت: بی‌تردید نظام حکومتی یک ضرورت اجتماعی و اسلامیت آن اساس آن و مردم‌داری و مردم‌سالاری طریق تحقق آن می‌باشد و التزام مردم به اسلامیت، مجاهدت و پایداری در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران یک وظیفه است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: این تعامل دو سویه مسئولان حکومتی و مردم، یک نظام واره قوی و یک منظومه مقتدر تولید می‌کند.

وی با تبریک تولد حضرت فاطمه معصومه (س) به همگان به ویژه دختران اظهار داشت: آن بانوی یگانه جامع جمیع صفات الهی انسانی بود و هم در زمان حیات و هم در زمان وفات خویش منشأ برکات بسیاری برای جهان اسلام شدند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: به همه خانواده‌ها سفارش می‌کنم که با دختران گرامی خویش رفتاری پر از مهر و محبت داشته باشند و در عرصه تعلیم، تربیت و ایجاد مهارت زندگی آنان توجه ویژه کنند.

کد خبر 5232189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha