۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵

امام جمعه مهدی‌شهر:

دشمنان به دنبال القای دروغین مهندسی انتخابات هستند

دشمنان به دنبال القای دروغین مهندسی انتخابات هستند

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه دشمنان علیه مشارکت مردم در انتخابات توطئه‌های گوناگونی کرده‌اند، گفت: یکی از این توطئه‌ها القای دروغین مهندسی انتخابات برای ناامیدی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا فرصت خوبی است تا منتخبان توسط مردم شناسایی و انتخاب کنند تا جمعه بعد پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، بیان کرد: امام خمینی (ره) انتخابات را یک حق و تکلیف می‌داند زیرا رأی حق شهروندی است و مردم می‌توانند اعضای شورای شهر و رئیس جمهور را انتخاب کنند و اگر کسی حق خودش را نادیده بگیرد ستم کرده است و از سوی دیگر رأی تکلیف است زیرا می‌تواند بر آینده کشور و شهرهایمان تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه شورای شهر در گره‌گشایی از مشکلات، مسائل فرهنگی، عمرانی و… بسیار مؤثر است، افزود: آزاد بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های یک شورای خوب است زیرا شورایی که زمین‌خوار باشد موفق نخواهد بود. همچنین اعضای شورای شهر باید مؤمن باشند و درصدد پر کردن جیب خودشان نباشند.

امام جمعه مهدی‌شهر ادامه داد: مؤمنان پاک هستند و می‌دانند که مسئولیت شورای شهر به سرعت می‌گذرد و باید در روز قیامت پاسخگو باشد در نتیجه شورای خوب دنبال حق است و اختلاف افکنی نمی‌کند. ما شاهد بوده‌ایم که برخی وحدت‌ها چه انسجامی را ایجاد کرده و برعکس چه اختلافاتی، مشکلاتی را برای شهرمان پدید آورده است لذا باید با دقت انتخاب کرد.

بارانی درباره ریاست جمهوری نیز، گفت: حضور تکلیف است زیرا اگر از عدم شرکت ما در انتخابات، آرا انتخاباتی به نصاب خوبی قرار نگیرد و دشمنان جرأت پیدا کنند علیه کشور توطئه کنند، قهراً در گناه و توطئه دشمنان دخیل هستیم. پس نباید بگوییم که رأی ما چه‌کار خواهد کرد، زیرا هر رأی، اثرگذاری است. در نتیجه در کلام امام، رأی برای نظام واجب است زیرا نظام را تقویت می‌کند رأی مردم همچنین موجب عزت جمهوری اسلامی می‌شود، ایران اسلامی از دو بعد جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده و جمهوریت یعنی مردم سالاری و حضور مردم در انتخابات در نتیجه مشارکت مردمی می‌تواند عزت نظام را تقویت کند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم سرمایه اجتماعی نظام است و هرچقدر که مردم بیشتر در انتخابات حضور یابند، سرمایه اجتماعی نظام افزون می‌شود، بیان داشت: هر میزان سرمایه اجتماعی کشور بیشتر شود، امنیت و اقتدار ما در زمینه جهانی افزایش خواهد یافت و لذا دشمنان نمی‌توانند توطئه کنند. حضور مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه مهدی‌شهر افزود: امروز باید دید در این هفته به خصوص چرا دشمنان مدام بر طبل تحریم می‌کوبند؟ زیرا می‌دانند که اگر حضور کمرنگ شود، می‌توانند مانور بدهند که مردم نظام را قبول ندارند. در هفته پیش رو دشمنان ما از فضای ماهواره، مجازی و.. چند چیز را القا خواهند کرد نخست القای مهندسی انتخابات و بی اثر بودن رأی مردم است که این امر کاملاً اشتباه است زیرا در طول ۴۲ سال رئیس جمهوری‌های مختلف با سلایق مختلف از صندوق بیرون آمده‌اند.

بارانی با بیان اینکه دیگر القای دشمنان تسری مشکلات و ناکارآمدی برخی مسئولان به کل نظام و انقلاب است، گفت: بخشی از گرانی‌ها و معیشت‌ها ضعف مسئولان نظام است و در این امر شکی نیست اما این ضعف مسئولان دلیل نمی‌شود که کل نظام دچار مشکل باشد، مثال این امر مدیریت نادرست برای ساختمان‌های مسکونی است که اگر نادرست عمل کرد این ارتباطی به کل تمامیت ساختمان ندارد و مردم باید مدیری قوی‌تر را جایگزین وی کنند.

کد خبر 5232194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha