۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷

در واکنش به ادعای بورل؛

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد

زاخارووا: اتحادیه اروپا سواد تاریخی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اصول متناقض سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در قبال مسکو، به باد تمسخر گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در آستانه برگزاری نشست اتحادیه اروپا که قرار است در ۲۴ و ۲۵ ژوئن (۳و ۴ تیر) برگزار شود؛ در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد؛ گفت که طراحان راهبرد اتحادیه اروپا در قبال روسیه، هم به لحاظ اطلاعات تاریخی و هم از بابت درک واقعیت، ضعیف هستند.

این اظهارات زاخارووا واکنشی است به ادعای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که گفته بود رفتار این اتحادیه در قبال روسیه، همزمان بر سه اصل «عقب راندن، مهار و تعامل» استوار خواهد بود.

در پاسخ به این ادعا، زاخارووا هم گفت: «باورتان می شود که فردی (به طور همزمان) به شما پیشنهاد روابطی مبتنی بر اصول «عقب راندن، مهار و تعامل» بدهد!؟ باورتان نمی شود!؟ این آدم بورل است!».

وی همچنین ادامه داد: «کاملا مشخص است کسانی که این مفهوم را ابداع کرده اند ضعف دانش تاریخ، مشکل درک حقیقت و هراس افکنی در باب درک خلاقانه دنیا را دارند».

تیرگی روابط مسکو-بروکسل در پی مداخله اتحادیه اروپا در پرونده «آاکسی ناوالنی» منتقد روس و همچنین اخراج دومینو وار دیپلمات های روسی از کشورهای اروپایی در پی برخی اتهامات از جمله دست داشتن در انفجار ۲۰۱۴ لهستان، صورت گرفت که البته با واکنش متقابل مسکو همراه بود.

کد خبر 5236274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha