۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۱

استاندار زنجان:

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان خوب نیست

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان خوب نیست

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان کاهش یافته است،گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصلاً خوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در محل استانداری زنجان نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد و گفت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد.

وی اظهار کرد: برای اینکه در موج پنجم کرونا به استقبال ابتلا به ویروس دلتا و مرگ نرویم، باید با رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌ها، زمان بخریم تا بتوانیم واکسن را به همه جامعه تزریق کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه ویروس دلتا بسیار وحشی‌تر است، گفت: بازگو کردن آمار و ارقام موفقیت‌های کسب شده در بحث کرونا چندان مهم نیست ولی مردم بر این امر اذعان داشته باشند که وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصلاً خوب نیست.

حقیقی تاکید کرد: شرایط ویروس دلتا، نسبت به سایر گونه‌های کرونا، خاص است و با ورود ویروس دلتا و موج پنجم کرونا، ۱۰ گروه در بخش‌های مختلف از جمله حمل ونقل شهری، بخش اصناف، بوستان‌ها و فضای سبز برای مقابله با پیک جدید، تشکیل و مسئولان مربوطه به خوبی توجیه شدند.

وی افزود: برای تشکیل جلسات توجیهی هریک از این گروه‌های دهگانه، به‌طور شخصی ورود کرده و زمان زیادی مصرف شود.

استاندار زنجان از رعایت بهداشت فردی صاحبان سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتقاد کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا، در حالی که سایر اصناف بر اساس برنامه‌های ستاد کرونا از تعطیلی‌های مکرر برخوردار شدند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها فعالیت کردند و یک ساعت هم تعطیل نشدند و اصلاً بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

حقیقی تصریح کرد: خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملزم هستند سه اصل، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن محل و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک را رعایت کنند در صورت عدم رعایت باید با آنها برخورد شود.

وی گفت: لیست تمام متخلفان در زمینه رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، در همه دستگاه‌ها و حتی استانداری و دفتر حوزه استاندار حداکثر تا روز پنجشنبه اعلام و با آنها برخورد شود.

استاندار زنجان ابراز داشت: باید با مدیریت منسجم، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش یابد و اگر در پارک‌ها و بوستان‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، نیازی به بازگشایی آنها نیست.

حقیقی افزود: متاسفانه در استان زنجان نتوانستیم پی سی آر را بهبود ببخشیم که در این میان باید مدیریت لازم صورت گیرد.

کد خبر 5252357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha