۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیت‌الله شاهرودی شخصیتی مؤثر در جلب نظر جوانان به مرجعیت است

آیت‌الله شاهرودی شخصیتی مؤثر در جلب نظر جوانان به مرجعیت است

شاهرود- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه مفاخر علمی و اجتهاد کشور باید به مردم دنیا معرفی شوند، گفت: آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی شخصیتی مؤثر در جلب نظر جوانان به مرجعیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی غروب پنج‌شنبه در مرحله استانی کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) به میزبانی محوطه شهرداری شاهرود ضمن بیان اینکه ایشان یکی از اتفاقات مهم فرهنگی الگوساز در کشور و استان سمنان، همچنین شهرستان است، ابراز داشت: برگزاری این کنگره در شاهرود علاوه بر تکریم این مرجع تقلید، در جلب نظر مردم و جوانان به علما و مرجعیت بسیار مؤثر است.

وی بابیان اینکه آیت‌الله العظمی شاهرودی از آن دست شخصیت‌های مؤثر در حوزه مفاخر علمی و اجتهاد استان محسوب می‌شود، افزود: برگزاری این کنگره می‌تواند نقطه عطفی درزمینهٔ پیوستن جوانان دنیا به اسلام، تحقیق و پژوهش پیرامون مرجعیت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه این همایش‌ها و کنگره‌ها غیرازاینکه به گونه‌ای تجلیل و تکریم شعائر بزرگان دین است، ابراز داشت: ما موظف به اقامه این افراد هستیم چراکه اقداماتی نظیر آن در کنار مباحث مطرح‌شده در واقع پیدا کردن راه برای خودمان است.

صالحی بابیان اینکه وقتی از بزرگان سخن می‌گوئیم به گذشته نمی‌خواهیم برگردیم، تصریح کرد: در واقع تجلیل از مفاخری نظیر آیت‌الله العظمی شاهرودی پایه‌ریزی برای امروز و آینده است و آن‌ها الگوهای ما برای حیات معنوی هستند چراکه بخش مهم از زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

وی بابیان اینکه گوهر زندگی انسان از نوع جوهر معنوی است، اضافه کرد: بزرگانی نظیر آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی الگوهای معنا هستند زیرا به ما می‌فهمانند که چرا و چگونه باید زندگی کرد را به ما یاد می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی با یک قرن حیات مخلصانه در وجوه مختلف علمی، اخلاق، روش‌شناسی و اقدامات علمی الگوی امروز و فردای ما به لحاظ دانش‌ورزی هستند، ابراز داشت: نظیر این افراد به تاریخ نپیوستند، بلکه هنوز حیات جاودان علمی دارند.

کد خبر 5253572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha