۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

در شورای آموزش و پرورش فردوس مطرح شد؛

انتقاد فرماندار از عدم تخصیص اعتبارات توازن به مدارس فرسوده فردوس

انتقاد فرماندار از عدم تخصیص اعتبارات توازن به مدارس فرسوده فردوس

فردوس- فرماندار فردوس از اینکه هیچ مبلغی از محل اعتبارات توازن استان به مدارس فرسوده شهرستان اختصاص نیافته انتقاد کرد و خواستار اصلاح شاخص های توزیع این اعتبارات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس با اشاره به اینکه شهرستان فردوس با داشتن ۲۸ درصد مدارس تخریبی بالاترین مدارس فرسوده استان را به خود اختصاص داده است، افزود: با این وجود در توزیع اعتبارات توازن هیچ اعتباری به نوسازی مدارس فرسوده فردوس اختصاص نیافته و در سایر شهرستانهای استان نیز وضعیت به همین گونه است.

وی تصریح کرد: از محل اعتباراتی که استاندار جهت توزیع، اختیار را به فرمانداران واگذار کرده است ۲۰ درصد از محل اعتبارات توازن به مدارس فرسوده اختصاص دادیم و باید در سطح ملی و کلان شاخص های توزیع این اعتبارات اصلاح شود.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای مدارس تخریبی فردوس انتظار داریم مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی و تجهیزمدارس استان از محل اعتبارات ملی و یا کمک به پروژه های خیر ساز، حداقل مدارس در دست اقدام را تکمیل کنند.

حلاج مقدم همچنین خواستار نوسازی مدارس فرسوده در همان محل خود شد تا پراکندگی مدارس در سطح شهر حفظ و برای خانواده ها و دانش آموزان مشکل ساز نشود.

فرماندار فردوس در پاسخ به انتقاد برخی اعضای جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس مبنی بر در اختیار بودن چندین فضای آموزشی به سایر ارگانها و آموزش عالی علیرغم نیاز مبرم خود آموزش و پرورش به این مدارس گفت: فقط ساختمانی که در اختیار دانشکده فنی و مهندسی قرار دارد نوساز بوده و مابقی فضاهای آموزشی اجاره ای فرسوده است که باید نوسازی شود.

مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز با ارائه گزارشی گفت: ۵۰ دانش آموز در ۱۰ عنوان رشته حائز رتبه های ملی در مسابقات کشوری شده اند و در مسابقات انرژی های نوین با ۱۸ برگزیده کشوری، شهرستان فردوس یکه تاز در استان بود.

محمد ناظری از راهیابی یکی از دانش آموزان فردوس به مرحله کشوری جشنواره جابرابن حیان خبر داد و اضافه کرد: ۴۰ میلیون کتاب رایگان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزودی بین مدارس فردوس توزیع می شود.

در ادامه این جلسه معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فردوس گفت: تنهای سینمای فردوس بیش از ۴ سال است بدلیل فرسودگی ساختمان تعطیل شده است.

مهدی آبیار افزود: مطالبه مردم راه اندازی سینما در مکان دیگری است که فضای آمفی تاتر سالن امیدهای انقلاب برای این کار در نظر گرفته شده تا تجهیز شود.

این پیشنهاد با واکنش های مخالف و مختلف اعضای جلسه مواجه شد که با دستور فرماندار فردوس مقرر شد ظرف پنج روز جلسه تخصصی در خصوص مکان یابی سینمای جدید با توجه به ظرفیت مجتمع فرهنگی هنری فردوس بررسی و نتیجه کارشناسی اعلام شود تا تصمیم نهایی گرفته شود.

کد خبر 5262280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha