۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

کمبود ۱۰۰ مدرسه در استان قم/۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دوشیفت است

کمبود ۱۰۰ مدرسه در استان قم/۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دوشیفت است

قم- مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود۱۰۰ مدرسه و دوشیفت بودن 87 درصد مدارس ابتدایی در قم گفت: رفع چنین کمبودهایی نیازمند همکاری و کمک خیران و دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر چهارشنبه در سومین شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در منطقه پردیسان معضل کمبود مدرسه مواجه نیستیم افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش قرار بود ۲۳ قطعه زمین در شهر قم برای ساخت فضاهای آموزشی اختصاص یابد گفت: ما امروز ۱۰۰ مدرسه در شهر قم کسری داریم و این در حالی است که ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی ۲ شیفت هستند و از مسئولان می‌خواهیم برای کاهش این کمبودها نظام آموزشی استان را یاری دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار بگیرد گفت: مقرر شد آمار کلیه مهد کودک‌های استان قم احصا شود و آموزش و پرورش مربیان و مجوزها و کلیه مواردی که در امر آموزش تولید محتوی تا سرفصل‌هایی که باید به کودکان آموزش داده شود به صورت هماهنگ در استان تحت نظر آموزش و پرورش راه اندازی شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به کاربری زمین‌های آموزشی در انسجام و بلوار غدیر که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند افزود: بر اساس مصوبه سال ۹۸ قرار بود شهرداری قم زمین‌های با کاربری آموزشی در شهر را در خدمت سازمان نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز قرار دهد تا کمبود مدارس جبران شود.

وی افزود: برای ۳ سال آینده حداقل ۳۰۰ کلاس درس نیاز داریم تا افزایش ۱۰ هزار نفری هر ساله را جبران کنیم و در مجموع با توجه پیش بینی افزایش سالیانه ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز ۸ تا ۹ مدرسه برای دانش آموزان جدید نیاز است.

وی همچنین با اشاره به تهیه ۳ هزار تبلت برای دانش آموزان محروم تبلت جمع آوری شده در طرح هدایت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح دانش آموزانی که توان مالی برای تهیه تبلت و گوشی همراه ندارند با همت خیران و با همکاری ارگان‌ها هر کسی که قصد کمک کردن دارد در چارچوب این طرح کمک‌ها هدفمند انجام می‌شود.

کد خبر 5268119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      دوره ما مدارس سه و گاهی چهار شیفت بود الان که نسل کودک کم شده و مدارس نیز اضافه شده جای تعجب است