۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

رئیس کمیسیون مشارکت‌های شورای شهر کرج:

احداث دریاچه مصنوعی در ورودی کرج هویت گردشگری شهر را احیا می‌کند

احداث دریاچه مصنوعی در ورودی کرج هویت گردشگری شهر را احیا می‌کند

کرج - رئیس کمیسیون مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج گفت: احداث دریاچه مصنوعی در محدوده پل فردیس که شاهراه ارتباطی چندین استان محسوب می‌شود، هویت گردشگری شهر را احیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عمار ایزدیار صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج اظهار کرد: با همفکری و یاری اعضای شورای ششم کرج برنامه‌های متعددی را برای رفاه حال همشهریان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در رأس آنها بزرگراه شمالی کرج در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: شهر در مقطع کنونی نیاز به روحی شاداب و سرزنده دارد که شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

مجموعه کاخ مروارید مهرشهر باید برای استفاده عموم بهسازی شوند

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: ما در گذشته باغشهری داشته‌ایم که تفرجگاه مردمان سایر شهرها نیز بود اما اکنون آن زیبایی‌ها و طبیعت بکر ربوده شده است و خلاءهای جدی در برنامه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد.

وی افزود: تفرجگاه‌هایی مثل باغ فاتح یا مجموعه کاخ مروارید مهرشهر باید برای استفاده عموم بهسازی شوند یا برای مثال با تملک ساختمان برق شرق کرج می‌توان قلعه صمصام را به پل تاریخی دختر متصل و یک خط تاریخی گردشگری را ایجاد کرد که در حال حاضر از هیچ کدام از آنها استفاده لازم نمی‌شود و از دیگر سو شهروندان به چنین فضاهایی نیاز دارند.

ایزدیار ادامه داد: هویت فرهنگی و گردشگری شهر می‌تواند با احیای بناهای تاریخی و کاربردی کردن آنها و گشودن درب مجموعه‌های تاریخی به روی مردم جانی دوباره بگیرد و برنامه‌های فرهنگی نیز با ذائقه و سلیقه مردم فاصله دارند که با بازنگری و تدوین مهندسی فرهنگی و تهیه پیوست‌های مطالعاتی می‌توان از وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کرد.

ساماندهی املاک قولنامه‌ای کرج از اولویت‌های اصلی شورای شهر کرج

ایزدیار تصریح کرد: ساماندهی املاک قولنامه‌ای، تکمیل پروژه‌های عمرانی، ساماندهی منابع انسانی، کاهش هزینه‌های جاری، شهر الکترونیک و شهرداری هوشمند، مشارکت با بخش خصوصی، تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی، محیط زیست و مقابله با ترافیک و آلودگی هوا و برنامه‌های نو فرهنگی از موضوعاتی هستند که دوره جدید شورای شهر دنبال خواهد کرد و این موضوعات اهداف واحد اعضا هستند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در هر حال مردم با امید به تغییر و رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر نسبت به انتخاب شورای انقلابی اقدام کرده‌اند که در این راستا بازخوانی تهدیدها و شناخت نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت ضرورت دارد.

وی بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که اعتمادِ مردم به مدیریت شهری تقویت شده و شهرداری به مجموعه‌ای پاسخگو و پویا و مردمی با کارکرد انقلابی و جهادی تبدیل شود تا بتوانیم به وظیفه خود در قبال مردم به درستی عمل کنیم.

کد خبر 5277127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      7 0
      چندین ساله دریاچه مصنوعی رو میگن ولی کو عمل با اینکه هم فضاش هست و هم موقعیتش اصلا شهرداری کرج و فردیس کاری برای شهر انجام نمیده. تا چشم کار میکنه خونه های قولنامه ایی که کوچه و خیابونا رو درهم نشون میده چرا وارد عمل نمیشید چرا رسیدگی نمیشه این همه فضاهای خالی همینطوری افتاده خوب اگه صاحب داره بیان
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 0
      اصلاح بافت فرسوده زور آباد رو در دستور کارتون قرار بدید لطفاً
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 1
      سلام إن شاالله که این صحبت ها در عمل اقدام شود ومردم کرج از آن بهره مند شوند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      7 3
      احداث دریاچه های مصنوعی بجز تلف کردن منابع آب شیرین بدلیل تبخیر و در نهایت خشکسالی بیشتر چیزی نداره
    • Parsa IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      8 1
      مردم کرج به واسطه همین شاه راه هزارتا بد بختی ترافیکی دارن هر شهری کمربندی داره ولی کرج خیر همه کامیون ها و تریلی ها میان رویه پل و همیشه ترافیک و تصادف درست میشه این پل برای چهل سال پیش بوده با ظریفت خیلی کمتر ماشین ها چند بار پل رو دستکاری کردن و ترافیک بدتر شد و در نهایت برگشت به حالت ۴۰ سال پیش!
    • پارسا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 1
      کرج جز جاده چالوس هیچ تفریگاهی نداره لطفا امکانات تفریحی درست کنید. وصد البته که از شواهد و صحبتا مشخصه خوشبختانه مسعولین کرج به فکر مردم کرج هستن که باعث خوشحالی هستش و ازشون ممنون هستیم و انشالله که به نتیجه برسه این طرح ها. لطفا برای فردیس هم طرح های تفریحی بزارید که به شدت خلع اش ازار دهنده هست
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 1
      کرج واقعا تفرجگاه خاصی نداره درمقابل تهران که قدم به قدم بوستان وپارک وموزه ودریاچه و... خواهشا دریاچه رو در حد دریاچه چیتگر ، سریعتر احداث وراه اندازی کنید که مردم وجوانان کرج واقعا نیازمند چنین تفریحاتی هستند
    • رشید IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 0
      جاده چالوس هر جای دنیا باشه بهترین استفاده رو ازش میبرن ولی متاسفانه به میمنت قدم بعضی مسافران بی فرهنگ جاده به این زیبایی پر از آشغال وکثافته
    • احمدی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      2 0
      شما آب شرب مردم تامین کنید،بقیش پیشکشتون
    • س ن IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      جاده چالوس که شده مختص به عده که معلوم نیست چطور مالکیت اون رو بدست آوردن. جایی که جزء منابع ملی هست و متعلق به همه ی مردم. هرکجای طبیعتش رو که بخوای استفاده کنی در تملک یه عده قرار گرفته که این خلاف قانون هست امیدواریم که مسئولین به این موضوع هم رسیدگی کنند.
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      جلوی آب اضافه رود خانه کرج که به هدر میرود را میگیرند و منابع آب دیگری احتیاج نیست.این عمل هم باعث ذخيره آب و هم تقویت سفره زیرزمینی آب و طراوت هوا و زیبای محیط و محاسن مختلفی دارد.به شرطی که بصورت پروژه با کارشناسی و جامع عمل شود.واقعا پروژه خوبی میشود.
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      کرج منبع دزدی سران دولتی هست من خودم بومیکرجم
    • Mary IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      کاش کمی به فکر نشان دادن این مکانهای تاریخی در فیلمها و سریالها باشید.تا اینقدر مردم کشورمون تحت تاثیر این فیلمهای ترکیه قرار نگیرن.از وقتی که یادم تو کوچه های پایین تهران فیلم میسازن و چیزی جز بدبختی در ایران نشون نمیدن به مردم.در فیلمهای ترکیه هر گوشه ی اثار تاریخی و به رخ میکشن و مردم جذب کشور م
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 0
      سلام عمارجان جلو دزدی رو توشهرداری بگیری ۱۰۰تا کاره. همه شهرداری شده فامیل بازی اگه درجریان طایفه بازیها نیستید اسم ببرم.
    • شکوه IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      طرف را شهرداری فردیس بیرون کردن شده سرپرست شهرداری کرج !!!انتظار داری .........
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      سلام ما در منطقه سرحد آباد هستیم واقعا موقعیت عالی داره ولی متاسفم که هیچ رسیدگی نمیشه از جانب شهرداری اینجا فضای سبز فوق العاده ای داره که شاهد هستیم درختان نابود میشن یا معتاد ها اره میکنن یا ویلا سازی میشه متاسفم متاسفم که هیچ رسیدگی نمیشه
    • رستمپور IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      لطفا این سگها را ابتدا جمع اوری کنید که ظاهر شهر بخصوص مهرشهر کرج را ناجور وترسناک کرده است ومرتب عابران پیاده در پارک هامون یا پارک کیانمهر یا خیابانها مورد گازگرفتگی ورواته مرکز هاری حصارک میشوند
      • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
        0 0
        آفرین.حصارک بالا پراز سگه قدم ک میزنی سگ میاددنبال ادم
    • اسداله آقائی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      0 0
      سلام، من ساکن حوالی میدان کرج هستم لطفا فکری به حال بهداشت محیط زیست ساکنان این منطقه بکنید، سگ فروش ها را جمع آوری کنید، مرغ و خروس فروش ها، معتادان ولگرد اطراف میدان، بازار میوه و سبزی که حال آدم رو بهم میزنه و باعث و بانی ترافیک و شلوغی اینجا ست باید جمع آوری بشه، با تشکر