۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

مسئول سازمان بسیج ادارات مازندران:

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون

 پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون

ساری- مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش اهدای خون هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شد، خواستار افزایش واحدهای سیار خون در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجیدرضا شعبانی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی و کاهش این ذخایر افزود: با توجه به اینکه مازندران دارای شش مرکز جراحی قلب است و وجود بیماران هموفیلی و تالاسمی و نیز حوداث مترقبه جاده‌ای، نیاز به فراورده‌های خونی را افزایش داده است.

وی گفت: سازمان انتقال خون از بسیج درخواست کمک برای تأمین ذخایر خونی کرده است چرا که روند اهدای خون به شدت در حال کاهش بود و سپاه کربلا رزمایش اهدای خون را در در چهار مرحله برنامه ریزی کرده و دستور العمل آن را به کلیه نواحی، شهرستان‌ها، رده‌های رزمی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌ها و حتی هیئت‌های عزاداری ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول طرح شهید خناری، طبق آمار سازمان انتقال خون در پنج الی شش روز رزمایش ذخایر خونی در آن مدت سه برابر شد و توانستند پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را تأمین کنند.

شعبانی یادآور شد: همچنین طبق آمار سازمان انتقال خون در دوره‌ای که کاهش مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون را شاهد بودند و روند اهدای خون پایین بود با ورود بسیج، آمار به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده بود و از این درصد، ۲۳ درصد هم خون گیری صورت گرفت، لذا افزایش جوانان و بسیجیان در اهدای خون خیره کننده بود.

مسئول سازمان بسیج ادارات مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه تا پایان سال به ۸۸ هزار واحد خونی دیگر نیاز است، مرحله دوم رزمایش اهدای خون هم در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در ۲۶ شهریور تا ۸ مهرماه، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای سیار انتقال خون در مازندران کم است پاسخگوی مراجعه کنندگان در همه شهرها کوچک نیست و نیاز است مسئولان برای افزایش واحدهای سیار خون در مازندران اقدام کنند.

وی شمار واحدهای سیار اهدای خون را در استان سه واحد ذکر کرد.

کد خبر 5305309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha