۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷

۶ ایراد شایع در پکیج که نیاز به تعمیرکار ندارد

۶ ایراد شایع در پکیج که نیاز به تعمیرکار ندارد

اگر پکیج شما خراب شده و به دنبال راه هایی برای برطرف کردن مشکلات دستگاه خود هستید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرابی پکیج خصوصا در فصول سرد سال ممکن است زندگی را با اختلال روبرو کند، زیرا این دستگاه ها وظیفه تامین گرمایش محیط و آب گرم مصرفی را برعهده دارند و در صورت خرابی داخل خانه سرد می ماند.

اگر پکیج شما خراب شده و به دنبال راه هایی برای برطرف کردن مشکلات دستگاه خود هستید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه برطرف کردن رایج ترین خرابی ها و مشکلات پکیج دیواری

۱. عدم روشن شدن پکیج

یکی از شایع ترین مشکلاتی که پکیج های دیواری با آن روبرو هستند این است که ممکن است شمعک آنها روشن نشود.

عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شوند شامل موارد زیر می باشند:

کم بودن فشار آب

اگر فشار آب کم باشد جریان آب نمی ‌تواند باعث روشن شدن شمعک پکیج دیواری شود.

کاهش فشار دستگاه

در صورتی که فشار پکیج از ۰.۵ کمتر باشد دستگاه توانایی روشن نشدن نداشته و در صورتی که روشن شود نیز دوباره خاموش می‌ شود . برای آن که فشار دستگاه را افزایش دهید باید شیر فشار که در زیر دستگاه تعبیه شده است را باز کنید تا فشار دستگاه بالا بیاید. اگر پس از انجام این کار متوجه شدید که پکیج دوباره خاموش شد نیاز به بررسی های تخصصی دارد.

وجود هوا در لوله ها

یکی دیگر از عواملی که باعث روشن نشدن پکیج می شود این است که داخل لوله ها هوا باشد و یا مسدود شده باشد. همچنین ممکن است به دلیل مسدود شدن دودکش دود نتواند خارج شود که در این صورت سنسورهای تجمع دود پکیج را خاموش کرده و بنابراین دستگاه توانایی روشن شدن خود را از دست می ‌دهد.

۲. کاهش و افت فشار پکیج

گاهی اوقات دستگاه های پکیج به طور مکرر دچار افت فشار می شوند.

به طور معمول فشار دستگاه های پکیج باید بر روی ۱.۵ قرار داشته باشد. در صورتی که دستگاه دچار نشتی آب باشد یا رادیاتورها هواگیری نشده باشند و همچنین سوپاپ اطمینان فشار خراب باشد باعث افت فشار سیستم می شود، در این صورت فشار دستگاه زیر ۱ می آید.

برای برطرف کردن مشکلات لازم است رادیاتورها هواگیری شده و در صورتی که سوپاپ اطمینان خراب شده است باید تعویض شود.

۳. آب از پکیج چگونه نشتی پیدا کرده است

یکی از مشکلات شایع در پکیج های دیواری که در صورت برطرف نکردن آن باعث ایجاد مشکلات زیادی شده و ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد، نشتی آب از پکیج است که ممکن است به دلیل ترک خوردن مبدل حرارتی، شل شدگی اتصالات، خرابی یا مشکل در دیافراگم و منبع انبساط، ایجاد اشکال در شیر اطمینان و نشتی پیدا کردن آب از پمپ باشد. بنابراین برای برطرف کردن آن نیاز است ابتدا منبع نشتی آب بررسی شود و قطعه مورد نظر تعویض گردد.

۴. ایجاد سر و صدای زیاد از پکیج

در صورتی که دستگاه خود را مدت زمان زیادی است که خریداری کرده‌اید و از آن صداهای ناهنجار و غیر طبیعی به گوش می رسد ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد، زیرا وجود اشکالاتی در پکیج باعث ایجاد این سر و صدا شده است. به وجود آمدن هوا درون پمپ یکی از مشکلاتی است که باعث ایجاد این سروصداها می شود. برای از بین بردن و برطرف کردن آن کافیست حباب هوای موجود در پمپ را با باز کردن شیر باد پمپ خالی کنید.

۵. عدم گرم شدن رادیاتورها و آب توسط پکیج

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند مانع از گرم شدن رادیاتورها و آب توسط پکیج شوند، اما به طور معمول در صورتی که به دستگاه برق یا گاز رسانی انجام نشود و یا پمپ دستگاه خراب باشد توانایی خود را در گرم کردن آب و رادیاتور ها از دست می دهد.

۶. خاموش شدن خود به خودی پکیج دیواری

در صورتی که پکیج دیواری شما به صورت خود به خود خاموش می شود، ممکن است به دلایل مختلفی مانند گرفتگی و مسدود شدن شیرهای ورودی آب از کار افتادن پمپ، خراب شدن ترموستات و غیره باشد.

کم بودن فشار آب نیز ممکن است باعث خاموش شدن خود به خود دستگاه شود.

برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید منبع آن را پیدا نموده و با تعمیر یا تعویض قطعه ای که باعث ایجاد این مشکل شده است خرابی پکیج را برطرف نمود.

تعمیر پکیج در کرج

چنانچه بعد از بررسی موارد فوق، قادر به رفع مشکل پکیج خود نشدید لازم است از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

تاسیسات لطفی یکی از مراکز تخصصی تعمیر پکیج در کرج است. تاسیسات لطفی، نمایندگی ایران رادیاتور در کرج بوده و علاوه بر تعمیر و سرویس انواع پکیج، فروش قطعات پکیج ایران رادیاتور در کرج را نیز انجام می دهد.

تاسیسات لطفی با در اختیار داشتن سرویسکاران با تجربه و ۳۰ سال سابقه توانسته است اعتماد مشتریان را در طی سال‌ها فعالیت، به خود جلب نماید.

تاسیسات لطفی www.tmilofti.ir ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5312927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha