۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹

حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین «ایران‌ساخت» ممکن شد

حفاری و کابل گذاری همزمان با ماشین «ایران‌ساخت» ممکن شد

یک شرکت دانش بنیان با طراحی دستگاه حفر و نصب همزمان کابل و لوله، هزینه ها و تبعات عملیات‌ عمرانی را در بخش‌های مختلف کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،محمدرضا بداقی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه در مدل های مختلف طراحی شده اند. این ماشین ها به صورت همزمان حفاری و نصب فیبر نوری در زمین را انجام می دهند و عرض کمی از زمین را تخریب می کنند.

وی گفت: از جمله ویژگی های این دستگاه نصب فیبرنوری به صورت همزمان به همراه تخلیه خاک سرندی، پوشش و نصب نوار اخطار و بک فیلد، قابلیت استفاده از سیستم های کنترل، سیستم حرکت هیدرواستاتیک، امکانات رفاهی، گرمایشی و سرمایشی کابین به شمار می رود.

مدیر شرکت ادامه داد: این سامانه همچنین دارای سیستم‌های ارتعاش گیر و فرکانس‌گیری کابین، فرمان‌گیری هیدرولیکی و سیستم تعلیق اختلاف سطح است.

بداقی اضافه کرد: از این فناوری در ساخت ترنچرهای باغی نیز استفاده می شود. این ماشین در زهکشی مزارع کشاورزی و خطوط انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین قادر است در هر ساعت ۱۰۰ الی ۳۰۰ متر عملیات زهکشی مزارع کشاورزی را بطور کاملاً مکانیزه و ۲۰۰ الی ۴۰۰ متر حفاری و نصب لوله به طور همزمان را انجام دهد.

به گفته وی، حفاری به وسیله یک بوم و زنجیر حفاری صورت می گیرد که امکان افزایش بوم برای حفاری تا عمق ۳ متر و عرض ۴۰ الی ۷۰ سانتیمتر در بوم اول و از ۷۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر در بوم دوم را می تواند محقق کند.

وی گفت:کاهش زمان حفاری و لوله گذاری یا نصب کابل، از دیگر مزایای ماشین نصب فیبر نوری مکانیزه است. کار با دستگاه های مشابه، روزهای زیادی زمان می برد و تبعاتی همچون ترافیک و سخت شدن تردد را در پی دارد در حالی که استفاده از این دستگاه ایران ساخت، با سرعت بالایی انجام می شود و در همان لحظه، سطح پر می شود.

کد خبر 5320085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      دانش بنیان ها آفرین و درود باید گفت به جهت قدرت و جهان به شما افتخار میکند