۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲

استاندار کرمان:

کرمان ظرفیت ساخت سالیانه ۱۲۰ مدرسه را دارد

کرمان ظرفیت ساخت سالیانه ۱۲۰ مدرسه را دارد

رفسنجان - استاندار گفت: کرمان ظرفیت ساخت سالیانه ۱۲۰ مدرسه را دارد که این کار در قالب پویش «کرمان دانا» امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند صبح یکشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب پویش «کرمان دانا» در کشکوئیه رفسنجان اظهار داشت: پویش «کرمان دانا» اقدامی ارزشمند است که اتاق بازرگانی محور آن شده و با همکاری آموزش و پرورش در مناطق دور افتاده استان و حاشیه شهر کرمان ۱۲۰ مدرسه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در بحث مدرسه سازی در کرمان اقدامات خوبی شده اما مطلقاً در شأن و تراز استان کرمان نیست، تصریح کرد: با این ظرفیت عظیم خیران و سابقه خوب کرمان در امر امور خیریه، باید تاکنون مدرسه‌های شکیل در این استان ساخته می‌شد و الان به سراغ سایر نقاط کشور برای کمک در بحث مدرسه سازی می‌رفتیم.

زینی وند ادامه داد: امیدواریم پویش «کرمان دانا» پایلوت و شروعی شود تا در برنامه‌ای ۱۰ ساله تمامی مدارس نوسازی شوند و سرانه مدارس در مناطق محروم به استاندارد جهانی برسد و باید هدف گذاری ما بر این اساس باشد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌های آموزش محور دیگر جوابگو نیست، افزود: امیدوارم با همین انگیزه ظرفیت عظیم حوزه‌های اقتصادی کرمان به کار گرفته شده و با سرعت کل مناطق پوشش داده شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منطقه کشکوئیه منطقه عالم پرور و مدیرپروری است و مردمان این شهر مثل سایر نقاط کرمان اصالت و ریشه دارند.

زینی وند با بیان اینکه امیدواریم مشکلات کشکوئیه پیگیری و حل شود، بیان کرد: دانشگاه کشکوئیه ساختمان مناسبی دارد و حتماً فرماندار رفسنجان باید ممانعت کند تا تجهیزات آن را خارج نکنند. وقتی خیران این ساختمان را احداث و تجهیز کرده‌اند تجهیزات متعلق به همین مکان است.

وی در خصوص استقرار دانشگاه پیام نور در کشکوئیه نیز گفت: بسیاری از کرسی‌های دانشگاه‌ها آن هم دانشگاه‌های اصلی خالی است، البته این موضوع نشانه بدی نیست بلکه نشانه هدفمند شدن آموزش است چرا که یک زمان بدون هدف فضای آموزشی گسترش یافت.

استاندار کرمان تصریح کرد: اینکه یک مکان با قدمت و اصیل مثل کشکوئیه، مرکز آموزش عالی داشته باشد، قابل درک است اما تجهیزات باید حفظ شده و پیگیری شود تا اگر متقاضی دارد راه اندازی شود و اگر ندارد از این مکان بهره برداری دیگری در راستای مهارت آموزی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هویت تمامی ایرانیان عشایر است و انعکاسی از روحیات عشایری را در همین روحیات حاج قاسم می‌توانید ببینید که صداقت، شجاعت، مردانگی و رفاقت بود.

زینی وند با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند، بیان کرد: عشایری گوهری گرانبها هستند سردار سلیمانی پرورش یافته روحیه عشایری است.

استاندار کرمان گفت: برای من جذاب ترین افتتاح‌ها، افتتاح همین مدارس است چون این پروژه‌ها پایه تحول جامعه و آینده کشور هستند.

کد خبر 5323950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha