۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

مهر پیگیری کرد؛

سکانداری شهرداری بیرجند درکش و قوس/وزارت کشور اعلام نظر نکرده است

سکانداری شهرداری بیرجند درکش و قوس/وزارت کشور اعلام نظر نکرده است

بیرجند- پس از گذشت ۲۰ روز از اعتراض شورای شهر بیرجند نسبت به رد «مهدی بهترین» به عنوان شهردار این شهر هنوز وزارت کشور نتیجه نهایی را در این زمینه اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای شهر بیرجند اگرچه چندی پیش مهدی بهترین را برای نشستن بر کرسی شهرداری بیرجند و شهردار انتخاب کردند اما پس از گذشت دو روز از این انتخاب فرماندار بیرجند خبر ابطال مصوبه انتخاب شهردار را رسانه ای کرد.

علی ناصری گفته بود: هیئت تطبیق فرمانداری مصوبه شورای شهر بیرجند مبنی بر انتخاب «مهدی بهترین» به عنوان شهردار را به سبب مغایرت با آیین نامه انتخاب شهرداران رد کرد و به شورا برگشت داد.

پس از این خبر اعضای شورای شهر بر سر انتخاب خود ماندند و پرونده اعتراض را به هیئت حل اختلاف وزارت کشور ارسال کردند. فرماندار بیرجند در ادامه نسبت به این اقدام هم این چنین مطرح کرد که تا نامه ای از شورا به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال نشود نمی توان در این باره نظری داد.

محمودی راد رئیس شورای شهر بیرجند اکنون پس از ۲۰ روز از رد مصوبه انتخاب شهردار درباره آخرین جزئیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شورای شهر منتظر نظر وزرات کشور است.

شنیده ها حاکی است برای سمت شهرداری در گذشته مدرک پزشکی مورد قبول نبود. اما به تازگی و با ابلاغ نامه کتبی به دفتر امور شهری و شوراها مدرک پزشکی هم قابل قبول است و مشکلی ندارد.

ناصری فرماندار بیرجند هم پیگیری این موضوع را به مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری محول کرد و جزئیات بیشتری را ارائه نداد.

مهدی بهترین سابقه عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بیرجند به مدت ۸ سال را در کارنامه دارد. در صورت تایید وی بیست و هفتمین شهردار بیرجند خواهد بود.

کد خبر 5326019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha