۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

رفع مشکلات متعدد بنادر شمال استان بوشهر تسریع شود

رفع مشکلات متعدد بنادر شمال استان بوشهر تسریع شود

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات متعدد بنادر شمال استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دریا است که باید با توسعه و تقویت زیرساخت‌های بنادر، استفاده مناسبی از ظرفیت دریا صورت گیرد.

وی بر لزوم ایجاد شرایط برای تغییر در بنادر سنتی استان تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد و باید مدیریت کارآمدی در این زمینه داشته باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیازمند استقرار صنایع و توجه به صادرات کالا است اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه تجارت کشور بنادر هستند که استان بوشهر هم جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین و تعریف برنامه عملیاتی برای رونق تولید در کشور تصریح کرد: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده کرد.

جمیری با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در این دیدار با توجه به تصویب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان، از اقدامات و تحولاتی که در این خصوص صورت گرفته نیز مطلع شدیم.

وی با اشاره به بندر بوشهر به‌عنوان بندر اصلی و ۱۰ بندر تجاری این استان به‌عنوان بندرهای فرعی در طرح توسعه بنادر افزود: طرح توسعه بندر بوشهر تا افق ۱۴۰۴ و بندرهای فرعی نیز به صورت توسعه ۱۵ ساله در سه گام پنج ساله عملیاتی می‌شوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات عدیده بنادر شمال استان بوشهر اشاره و خواستار تسریع در لایروبی و تجهیز بنادر گناوه، دیلم، ریگ و همچنین بندر بوشهر شد.

کد خبر 5352180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha