۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در اهر

ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در اهر

اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در اهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محرم‌زاده عصر پنج شنبه در آئین افتتاح دانشکده پرستاری اهر با اشاره به این‌که وزیر بهداشت دولت حسن روحانی ابتدا با احیای دانشکده پرستاری اهر موافق نبود، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این دانشکده پرستاری را احیا کنیم مجبور به توجیه وزیر بهداشت دولت قبل شدم که با ارائه مستندات و مدارک از فعالیت دانشکده پرستاری در اهر طی سالیان گذشته؛ توانستیم موافقت وزیر بهداشت را اخذ کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر افزود: زمینه‌سازی برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در اهر خواست قلبی ماست؛ چون ایجاد زیرساخت‌های بهداشت و درمان جزو حقوق قانونی و به حق مردم منطقه است.

وی، دانشکده پرستاری را زیرساختی برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه‌های تابعه عنوان کرد و گفت: بیمارستان باقرالعلوم اهر به عنوان تنهاترین مرکز درمانی منطقه‌ی ارسباران در ایام کرونا به مردم شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هوراند خدمات ارائه داد و این شهرستان به عنوان مرکزیت ارسباران نیازمند توجه دولت به تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی است.

محرم‌زاده اضافه کرد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر یکی دیگر از زیرساخت‌های آموزشی است که ۳۰۰ دانشجوی بومی و غیربومی دارد، همه‌ی این تلاش‌ها برای ارتقای حوزه آموزشی است به طوری‌که که برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و احداث بیمارستان دوم در اهر نیز پیگیری‌هایمان را ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از وعده‌ی وزیر بهداشت و درمان دولت سیزدهم برای دائمی شدن دانشکده پرستاری اهر و میانه خبر داد و گفت: از مدیران شبکه بهداشت و درمان اهر انتظار داریم تا زمینه رفاه و تحصیل دانشجویان دانشکده پرستاری را فراهم نمایند و هر دانشجویی مشکلی داشت بنده و مدیران شبکه بهداشت و درمان آماده رسیدگی هستیم.

وی با تأکید بر این‌که بنده نسبت به حوزه مسائل آموزشی و آموزش عالی در شهرستان اهر حساسیت دارم، یادآور شد: تقویت زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان اهر انتظاری است که از مسئولان استانی و کشوری داریم تا عمل به تعهدات در قبال مناطق محروم؛ عدالت را در حوزه آموزشی و درمانی برقرار کنند.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در اهر

سازمان تأمین اجتماعی با بخشودگی جرایم شهرداری اهر موافقت نکرد

خبر دیگر از شهرستان اهر اینکه رئیس شعبه تأمین اجتماعی اهر در گفتگو با خبرنگار مهر، از مخالفت سازمان تأمین اجتماعی با بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به این سازمان خبر داد، گفت: کاهش نیروی انسانی و مغایرت شرایط شهرداری اهر با ضوابط بخشودگی جرایم دلیل مخالفت تأمین اجتماعی با بخشودگی جرایم شهرداری اهر بود.

کریم طوماری اظهار داشت: طی توافقات اولیه‌ی که برای بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی صورت گرفته بود، شعبه تأمین اجتماعی اهر و اداره‌کل آذربایجان‌شرقی موافق بود.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اهر افزود: سازمان مرکزی تأمین اجتماعی با بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی موافقت نکرد و بدهی نزدیک به ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی همچنان پابرجاست.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در اهر

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کاهش نیروی انسانی با بخشودگی جرایم بدهی موافقت نکرد، شرط بخشودگی جرایم از سوی سازمان تأمین اجتماعی این بود که آمار نیروی انسانی شهرداری اهر از اسفندماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ همسان باشد به طوری‌که انتقال حتی یک نفر از نیروها به شهر دیگر؛ مغایر با شروط سازمان برای بخشودگی جرایم است.

طوماری در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا دخالتی در روند بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی صورت گرفته است؟ گفت: اصلاً چنین چیزی وجود ندارد، بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر مشروط به موافقت سازمان تأمین اجتماعی بود و هیچ فردی در روند اداری این درخواست نقشی نداشت، هرچند شروط همسان نگه داشتن نیروی انسانی شهرداری اهر از اسفندماه تا تیرماه این بود که در این بازه زمانی نباید انتقالی و اخراج نیروی انسانی اتفاق می‌افتاد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اهر بابیان این‌که مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی پیگیری‌های لازم را جهت اخذ موافقت با بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر انجام داد، یادآور شد: البته ما با درخواست بخشودگی جرایم بدهی شهرداری اهر موافقت کرده بودیم، ولی سازمان تأمین اجتماعی به دلیل اینکه شهرداری اهر از شرایط بخشودگی جرایم که شرایط آن را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده؛ برخوردار نبود.

وی با تأکید بر این‌که حق بیمه کارکنان شهرداری اهر ماهانه در حدود ۸۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: ماهانه چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان جرایم دیرکرد به بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی افزوده می‌شود؛ در صورتی که شهرداری اهر بتواند بدهی را پرداخت کند دیگر جرایم بدهی نخواهد داشت.

کد خبر 5355195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha