۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸

انتقاد دبیرخانه کارگر فارس ازنمایندگان مجلس/صحبت کارگران رابشنوید

انتقاد دبیرخانه کارگر فارس ازنمایندگان مجلس/صحبت کارگران رابشنوید

شیراز- دبیرخانه کارگر استان فارس از عدم حضور نمایندگان مجلس در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار گلایه کرد و گفت: نمایندگان صحبت های کارگران را بشنوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی راستگو ظهر شنبه در آئین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار بیان کرد: مشکلات معیشتی در میان خانواده کارگران و کارگران به قدری افزایش پیدا کرده است که هیچ سفری زیارتی و سیاحتی نمی‌توانند بروند و فقط به آن می‌توان تاکید کرد که زنده بمانید.

وی افزود: نمایندگان مجلسی که خود را حامی کارگران می‌دانند چرا حاضر به شنیدن صحبت کارگران نشدند و در این گونه جلسات حضوری ندارند اما در هنگام انتخابات با حضور در جمع کارگران خود را مدعی حمایت از کارگران بیان می‌کند.

راستگو تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که کارگران با آن مواجه شدند و دامن بازنشستگان را نیز گرفته است موضوع مشکلات معیشتی است این در حالی که کارگران بعد از بازنشستگی نیز اقدام به فعالیت می‌کند تا بتواند مشکلات معیشتی را کاهش دهد کارگران جرأت نمی‌کنند صحبت کنند و تنها به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند تا شاید در آینده مشکلات کاهش یابد.

او افزود: سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ موضوع همسان سازی در کشور اجرایی شد اما این طرح پس از اینکه تورم افزایش یافت اصلاً قابل توجه نبود و نتوانست مشکلات این جامعه را کاهش دهد.

راستگو در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۵۰ هزار میلیارد تومان که پول کارگران این کشور در دست دولتمندان است اما شاهد هستیم که در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی امکان پرداخت حقوق کارگران نیز وجود ندارد این در حالی است که نه شهرستان استان فارس بانک رفاه کارگران ندارند این در حالی است که این بانک با سهام داری کارگران از اول انقلاب تاکنون فعالیت کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی هایی که دولت برای کارگران انجام داده بود قرار بود که خدمات درمانی برای کارگران رایگان باشد این در حالی است که این امر هیچ گاه محقق نشد و کارگران مشکلات درمانی متعددی دارند.

کد خبر 5356253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha