۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳

قرائتی:

هنوز به حکمت های نماز پی نبرده ایم/ مطالعه در کشور ضعیف است

هنوز به حکمت های نماز پی نبرده ایم/ مطالعه در کشور ضعیف است

زنجان-رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هنوز آنچنان که باید نماز را نفهمیدیم و به حکمت های آن پی نبرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنجشنبه در اجلاسیه نماز استان زنجان با بیان اینکه درزمان حاضر سمپاشی های زیادی می‌شود، با تاکید بر ضرورت مطالعه مستمر در کشور، گفت: هیچکس نباید خود را فارغ التحصیل بداند، پیامبر (ص) با آن درجه رفیعش، از خدا می‌خواهد که علمش را زیاد کند.

وی افزود: وضعیت کشور از نظر مطالعه ضعیف است و باید مطالعه هر چند محدود را در برنامه‌های روزانه خودمان بگنجانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن‌کریم می‌فرماید اگر همه شما جمع شوید به اندازه ذره‌ای علم ندارید، گفت: کتاب‌های شهید مطهری و تفسیر قرآن را هر شب مورد مطالعه قرار دهید. پیش نمازها حتماً باید مطالعه کنند تا بتوانند مطالب مفیدتری در اختیار مخاطبان قرار دهند.

قرائتی با تاکید بر اینکه باید خانواده به فکر فرزندان باشند، بچه‌ها دیگر در اختیار والدین و روحانیون و حوزه نیستند، ادامه داد: ممکن است شما مشغول نماز شب باشید ولی فرزندتان با نوک انگشتانش با همه جا می‌تواند در تماس باشد، در شرایط کنونی خیلی وضع دینداری سخت شده است باید به بچه برسیم البته نه سخت گیری و نه اینکه رهایشان کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه نیازهای یک نوزاد از سوی خداوند در شیر مادر تأمین شده است، گفت: این حکمت خداوند است و اگر همه متخصصان جمع شوند، نمی‌توانند غذایی مانند شیر مادر برای نوزاد تهیه کنند. نماز هم حکم همان شیر مادر را برای انسان دارد و اگر انسان یک نماز کامل بخواند، همه نیازهای او برطرف می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه ما هنوز آنچنان که باید نماز را نفهمیدیم و به حکمت‌های آن پی نبردیم، گفت: نماز ذکر خداست و بر اساس آنچه در قرآن آمده، ذکر خدا موجب اطمینان قلوب و این اطمینان، اتصال و پرواز آدمی به سوی حق است.

قرائتی نماز شکر، نماز انس، نماز قرب و نماز رشد را از انواع نماز عنوان کرد و افزود: بهترین دعوت برای نماز، نعمت شماری است، خیلی از نعمت‌ها با عظمت هستند که ما متوجه آنها نیستیم.

وی ادامه داد: نماز عامل رشد و دوری از گناه و منکرها است.

کد خبر 5371409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha