۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۷

دستیار وزیر امورخارجه در مسکو:

ابتکار ۳+۳ قفقاز در راستای حل اختلافات درون منطقه‌ای است

ابتکار ۳+۳ قفقاز در راستای حل اختلافات درون منطقه‌ای است

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا گفت: فرمت ۳+۳ قفقاز در راستای سیاست‌های منطقه‌ای ایران بوده و مبتنی بر حل مشکلات، چالش‌ها و اختلافات درون منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست همکاری‌های منطقه ای موسوم به فرمت ٣+٣ متشکل از سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان -ارمنستان -گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه-ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در سطح معاونین وزرای خارجه این کشورها در مسکو برگزار شد.

علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود در سخنرانی خود ضمن حمایت از همکاری‌های منطقه ای بویژه در حوزه‌های اقتصادی -تجاری و حمل و ترانزیت و همچنین همکاری کشورها در قالب ابتکار ٣+٣ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مبتکرین و پیشنهاد دهندگان تشکیل فرمت ٣+٣ است

حقیقیان افزود: این فرمت در راستای سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حل مشکلات و چالش‌ها و اختلافات درون منطقه‌ای توسط کشورهای منطقه است.

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا، همکاری‌های منطقه ای بویژه در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت را کمک قابل توجهی به رشد و توسعه و شکوفایی منطقه و نیز استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه دانست.

حقیقیان در این نشست ضمن حمایت از همکاری‌ها در قالب فرمت مذکور، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است، نماینده گرجستان در این نشست حضور نداشت.

کد خبر 5372334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha