۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

موضوعات مربوط به آب براساس نقشه سیاسی و اداری قابل مدیریت نیست

موضوعات مربوط به آب براساس نقشه سیاسی و اداری قابل مدیریت نیست

اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان براساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد و معضلات زاینده رود تنها به آب شرب و کشاورزی ختم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مقتدایی صبح یکشنبه با حضور در بیست و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: پیگیری‌های مشترکی بین مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان و شورای شهر برای ممانعت از باز شدن پلمب سوخت مازوت نیروگاه‌ها به علت محدودیت مصرف گاز صورت گرفت که تاکنون این پلمب شکسته نشده است.

وی ادامه داد: ارائه نامه‌ای هشت بندی از سوی رئیس سازمان محیط زیست نشان می‌دهد که صدای مردم اصفهان برای احیای زاینده‌رود شنیده شده که در بند سوم این نامه، سازمان محیط زیست بر عملیاتی شدن برنامه‌های پیش بینی شده در احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی تاکید کرده که این امر نیازمند متولی قدرتمند و مستقل است که باید تعیین شود.

عدم تطابق نقشه سیاسی با جغرافیایی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس نیاز امروز زاینده‌رود، باز شدن آب در بخش زیست محیطی که قانونی و شدنی است باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بررسی ۱۸۰ روستای استان اصفهان نشان می‌دهد که درصد مشکلات حوزه آب در این روستاها نسبت به مسائل دیگر از جمله جاده و.. بیشتر است، گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان بر اساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد و نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست.

مقتدایی خاطر نشان کرد: حدود ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود مشخص شده که به جز بحث آب شرب و کشاورزی، کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا، مشکلات حاشیه‌نشینی و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

کد خبر 5379168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha