۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

امام‌جمعه آبدان:

حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد

حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد

بوشهر- امام‌جمعه آبدان گفت: حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر ظهر جمعه در جمع مردم آبدان با گرامیداشت نهم دیماه اظهار داشت: اولین فتنه‌گر تاریخ شیطان بود که با ایجاد تردید برای «آدم» او را از بهشت بیرون کرد.

وی اضافه کرد: مؤمن اگر کشته شود به بهشت می‌رود اما اگر دچار فتنه شود، ایمانش از دست می‌رود و راه نجاتی ندارد، از این‌رو به فرموده قرآن، فتنه از کشته شدن بدتر است.

امام‌جمعه آبدان خاطرنشان کرد: همان‌طور که با آمدن اسلام، فتنه‌ها برای گمراهی مسلمان بیشتر شد، با استقرار جمهوری اسلامی هم شاهد فتنه‌های فراوان برای ضربه به آن بودیم.

وی افزود: از همان سال ۵۸ و شروع جنگ تحمیلی، فتنه‌ها علیه نظام اسلامی شروع شد و هر ۱۰ سال به اوج خود رسید. فتنه منافقین و ترور خواص و عوام در سال ۶۸، اتفاقات کوی دانشگاه و شهید شدن دانشجویان مظلوم ما و بزرگ‌تر از همه حوادث سال ۸۸ نمونه‌هایی از فتنه‌های دشمن است.

کارگر ادامه داد: یکی از عوامل مؤثر در فتنه ۸۸ جریان‌های سیاسی هستند. فتنه را باید در سکوت بزرگان جریان‌های دلسوز به انقلاب یا همراهی جریان‌هایی دید که مدام به دنبال ضربه زدن به نظام و اعتقادات مردم هستند و تا جایی به سبک زندگی غربی تمایل دارند که اسرائیل آن‌ها را سرمایه خود در ایران می‌داند.

وی بیان کرد: فتنه ۸۸ همانند فتنه‌های انتخاباتی رنگی و مخملی صربستان، گرجستان، اوکراین و قرقیزستان، یک آبشخور مشترک به نام آمریکا و غرب داشت که سران فتنه به‌عنوان پیاده‌نظام آن‌ها در این کودتای نرم طراحی شده، بازی کردند.

امام‌جمعه آبدان گفت: فتنه‌گران در حالی با کشته‌سازی آبروی خود را بردند که بسیاری از جوانان بسیجی، زنان چادری، مساجد و کتیبه‌های عاشورا را در آتش زنده‌زنده سوزاندند. قرآن آتش زدن فتنه‌گران در سال ۸۸ همان قرآن به نیزه کردن دشمن در جنگ صفین بود.

وی افزود: نهم دی که در پاسخ به هتک حرمت فتنه‌گران به مقدسات ملت مسلمان ایران و بدون برنامه‌ریزی قبلی در فاصله دو روز پس از عاشورای ۸۸ در یک بعدازظهر روز کاری شکل گرفت، زیباترین رویداد قرن اخیر است که در تاریخ انقلاب و اسلام ماندگار شد.

کارگر گفت: روشنگری ملت مسلمان ایران امروز موجب شده است دامنه اعتراضات به کشورهای اروپایی برسد و مردم آن‌ها تصاویر شهدای ما را در دست بگیرند و علیه حاکمان اعتراض کنند.

کد خبر 5388674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha