۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

کارگروه هویت دینی به فعالیت خود ادامه می‌دهد

کارگروه هویت دینی به فعالیت خود ادامه می‌دهد

اصفهان_ مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: کارگروه هویت دینی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در راستای حفظ نسل جوان از تهاجم فرهنگی تشکیل شده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طباطبایی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در استانداری اصفهان با اشاره به ۶ محور اساسی در این حوزه و اقدامات کمی و کیفی صورت گرفته اظهار داشت: ازدواج به عنوان اولین مسئله مورد بررسی در سال گذشته بود که در راستای آن مجمع خیرین ازدواج تشکیل شد.

وی افزود: دفتر و اعضای این خیریه مشخص و آغاز به کار کرده اما با گذشت دو سال از فعالیت آن باید مجدد برای اعضای آن رأی‌گیری صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: مدیران بانک‌هایی که تسهیلات ازدواج ارائه می‌دهند نیز فراخوان شدند که در یک روز معین برای رفع مشکلات و موانع آنها جلسات تشکیل دادیم.

برپایی کارگاه‌های هویت دینی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان

وی با بیان اینکه کارگاه‌های ازدواج در سطح گسترده برگزار شده، گفت: ۳۰۷ هزار نفر آموزش لازم را در این کارگاه‌ها دیدند و در کنار آن بخشی از اعتبارات مراکز مشاوره و بینش مطهر جذب انجام شده است.

طباطبایی ادامه داد: فعالیت‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با مشارکت و هم‌افزایی سایر نهادها انجام شده که علی رغم درگیری با بیماری کرونا در دو سال اخیر اما کارگروه هویت دینی پای کار بود و بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در سامانه غنی‌سازی اوقات فراغت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در راستای هویت دینی از نقطه نظرات فعالان مجازی، روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شده است که شرایطی را فراهم کنیم تا نسل جوان از تهاجم فرهنگی حفظ شوند و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا خروجی مطلوبی هم دیده نشده است.

طباطبایی با اشاره به حمایت از استارت‌آپ و مشاغل غیر کاذب گفت: علاوه بر اشتغال به ایجاد مسکن برای جوانان اقدام شده که خیران زمین‌هایی را در اختیار قرار دادند تا تبدیل به آپارتمان کنند و به جوانان تا مدت دو سال اهدا شود اما این میزان هم کفایت نمی‌کند.

صیانت از جوانان در بستر خانواده

مسعود احمدی نیا، مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: تجربه گذشته راهبرد امروز ماست و رهبر معظم انقلاب جوانان را سفیر خطاب کردند. از سویی دیگر باید در اصفهان برای جوانان سرمایه‌گذاری شود که با ایجاد اشتغال در واقع از جوانان صیانت خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیتی که جوانان استان اصفهان دارند اما ظرف و مظروف به یکدیگر نمی‌خورد و نگاه ما این است که تا زمانیکه بنیاد خانواده تحکیم نشود اتفاق مثبت دیگری رخ نخواهد داد و باید از جوانان در بستر خانواده صیانت کرد.

نسخه‌پیچی برای جوانان با جوانان

سعید عنایتی، رئیس مجمع جوانان استان اصفهان نیز گفت: در ابتدا باید اینگونه آغاز کنیم که اگر این جلسات خروجی داشت چرا همچنان آسیب‌های اجتماعی بیشتر شده و آمار ازدواج کاهش یافته است.

وی ادامه داد: متأسفانه در جلسات گذشته میانگین سنی افراد حاضر از سن ۴۵ سال بالاتر بود و بنابراین با حضور جوانان امروزی برای آنها نسخه پیچید متأسفانه دستگاه‌های جدید این سازمان‌های مردم نهاد را نمی‌شناسند.

مسعود مهدویان‌فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز خطاب به سازمان‌های مردم نهاد گفت: مطالبه‌گری و پاسخگویی دو کلیدواژه مهم برای پرداختن به مسائل جوانان به شمار می‌آید که باید سازمان‌های مردم نهاد در راستای به‌کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی انجام دهند.

وی ادامه داد: البته سنجش و مقیاس توسط دبیرخانه برای به‌کارگیری جوانان صورت می‌گیرد که چه تعداد ظرفیت داشتیم و چه تعداد از آنها در اختیار جوانان قرار گرفته است و در آینده جلسه‌ای صرفاً برای دغدغه جوانان با حضور نخبگان و سایر مدیران برگزار می‌شود.

کد خبر 5409514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha