۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

امام جمعه کرمانشاه:

دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین از سوی همگان است

دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین از سوی همگان است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین از سوی همگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران که در گلزار شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شهید صدر از نوابغ روزگار و بهترین شاگرد حوزه علمیه نجف در زمان خود بود و کتاب‌هایی در حوزه اقتصاد اسلامی نوشته و ایشان گفته بود امام خمینی (ره) ذوب در اسلام است و به غیر از اسلام چیزی متوجه نیست و در مدرسه فیضیه گفت که هرکس می‌خواهد به هر جریانی رأی دهد اما من فقط به اسلام بدون کم و زیاد و جمهوری اسلامی رأی خواهم داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) همواره مدافع اسلام بود و هر جا خطری برای اسلام پیش می‌آمد در صحنه حاضر می‌شد و وقتی امینی نخست وزیر وقت رژیم پهلوی در مجلس ختم آیت الله بروجردی حاضر شد به نخست وزیر شاه فرمودند آیت الله بروجردی فوت شده اما اسلام زنده و پویا است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به جهاد تبیین، تصریح کرد: رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند و یک هزار و ۴۰۰ سال است که اسلام با تبیین زنده است و هرکس به سهم خود نسبت به تبیین ارزش‌های اسلامی اقدام کرده است.

علما بیان کرد: بیان جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری حرف عمیقی است و رهبری در منویات خود سال‌های آینده را در نظر دارد و به معنای آمادگی و مبارزه در راه اسلام است و با گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیاز به تبیین دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایران و کرمانشاه در زمان رژیم پهلوی جولانگاه آمریکایی‌ها بود و امروز کار بجایی کشیده که موشک‌های نقطه زن ارتش و سپاه امنیت کشور را تأمین می‌کند و آمریکا و کشورهای اروپایی پای میز مذاکره حاضر می‌شوند اما مشکلات نیز وجود دارد اما باید تاریخ گذشته و تحریم‌های ظالمانه و دشمنی دشمنان انقلاب را در نظر گرفت و پیشرفت‌ها و رویش‌های انقلاب بسیار چشمگیر بوده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: هشت سال دفاع مقدس ایران با دنیا جنگید و حاج قاسم‌ها در راه انقلاب به شهادت رسیدند و این موضوعات نیازمند تبیین است و تبیین تنها مختص روحانیون و طلاب نیست و رسانه، دانشگاهیان و … باید در این مسیر حرکت کنند و نسل جوان نیازمند آشنایی با تاریخ انقلاب است.

علما اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی و نقشه راه را برای مسئولان و مردم ترسیم می‌کنند و ما سربازان تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی هستیم زیرا امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ذوب در انقلاب هستند.

وی افزود: امام خمینی (ره) بیان کردند شبی که قصد تبعید مرا داشتند، آنها می‌ترسیدند و حتی اجازه اقامه نماز را هم نمی‌دادند اما من هرگز نترسیدم و یکی از زمان‌های جهاد تبیین دهه فجر و عید انقلاب اسلامی است و همگان باید نسبت به روایتگری انقلاب اقدام کنند.

کد خبر 5414217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha