۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

اعتراض گسترده تکواندوکاران/ مسابقات انتخابی پومسه را متوقف کنید

اعتراض گسترده تکواندوکاران/ مسابقات انتخابی پومسه را متوقف کنید

اعتراض گسترده تکواندوکاران بخش پومسه به نحوه برگزاری، قضاوت و انتخابی ها مرحله دوم، این مسابقات را تحت شعاع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تکواندو ایران در بخش پومسه طی ماه‌های آینده سه رویداد بین المللی آسیایی و جهانی را پیش رو دارد. در شرایط فعلی فدراسیون تکواندو در حال برگزاری مسابقات انتخابی برای دو رویداد مهم جهانی است. بر همین اساس یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان اول تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ به میزبانی کره جنوبی در شهر «گویانگ» برگزار خواهد شد و چالش آنلاین جهانی هم ۲۳ اسفند سال جاری تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

فدراسیون تکواندو ۱۷ بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌ای از مدعیان حضور در تیم ملی پومسه دعوت کرد تا فیلم‌های خود برای حضور در مسابقات انتخابی طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه به ارسال کنند. در همین مدت کوتاه نزدیک به ۳۰۰ فیلم از پومسه روها به فدراسیون ارسال شد و پس از انجام قضاوت‌ها، ۷۶ نفر برای حضور در مرحله دوم انتخاب شدند. موضوعی که اعتراض بخش عمده‌ای از نفراتی که فیلم‌های خود را ارسال کرده بودند، را در پی داشت.

مسئولان فعلی فدراسیون بدون توجه به این اعتراضات قرار است فردا جمعه مسابقات مرحله دوم را به صورت حضوری و با همان ۷۶ نفر دعوت شده برگزار کنند. حافظ مهدوی، حسینعلی نظری، سینا غزل احمد و سید حسین موسوی چهار نفری هستند که کار نظارت بر مسابقات انتخابی مرحله دوم را برعهده خواهند داشت.

سوال اصلی اینجاست که مسئولان فدراسیون چه اصراری بر مسابقات انتخابی با این عجله و شتاب دارند؟ وقتی پایان مهلت ثبت نام مسابقات جهانی ۱۹ اسفند است، با کدام هدف قصد دارند ترکیب نهایی تیم ملی را مشخص کنند؟ نقش فردی که همه تصمیمات مهم پومسه را مدیریت می‌کند در این انتخابی‌ها چیست؟ از این دست سوالات فراوان است و پومسه روها امیدوار به حضور رئیس جدید فدراسیون برای تغییر روند فعلی حداقل در بخش پومسه هستند.

انتخاب یک فرد به عنوان سرمربی همه تیم‌های پومسه در همه رده‌های سنی، نظامی، دانشجویی، دانش آموزی و.... چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ فردی که متأسفانه با ضایع کردن حق دیگر پومسه روها، فقط به شاگردان خود و آنها که برای کلاس‌های خصوصی هزینه می‌کنند، توجه دارد؟

در بخش بانوان هم شرایطی تقریباً مشابه حاکم است و اخیر شنیده شده که قرار است مهسا مردانی به عنوان سرمربی عنان را دست بگیرد. در این بخش هم اعتراضات زیاد است و اختلاف نظر بین تصمیم گیرندگان بالا گرفته که شاید به تغییرات زیادی در همین چند روزه ختم شود.

در پایان باید عنوان کنیم عجله برای بستن تیمی که تصمیم گیرندگانش همان نفراتی هستند که سال‌ها اعزام می‌شوند، انتخاب‌ها سلیقه‌ای است، روی نام امیدهای مدال را خط قرمز می کشند، تا نورچشمی‌ها و فرزندان خود را اعزام کنند، توجیهی نخواهد داشت. مشکلات پومسه به مراتب بیشتر و ریشه‌ای تر است، به مسئولان فدراسیون پیشنهاد می‌کنیم مسابقات انتخابی را متوقف کنید تا مدیریت جدید فدراسیون در خصوص آن تصمیم بگیرد!

کد خبر 5426719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha