۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

در «مهر» بخوانید؛

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

حوادث چهارشنبه‌سوری بازهم روز و شب تلخی در سراسر کشور رقم زد؛ آمار مصدومان از دو هزار نفر فراتر رفت و بسیاری از استان‌ها شاهد حادثه‌های منجر به خسارات جانی و مالی بودند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آمارهای حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال همیشه نگران‌کننده و رنج‌آور است، از قطع انگشتان و دست گرفته تا کوری چشم عیدی حوادث پایانی سال است.

به‌رغم اقدامات پیشگیرانه همواره شاهد بروز حوادث ناخوشایندی از سوی هنجارشکنان در آستانه سال نو هستیم و پلیس هم برای کاهش حوادث، طرح‌هایی را با رویکرد محله محوری در دستور کار قرار داده است.

امسال هم استان‌های مختلف شاهد وقوع حوادث متعددی بود که نشان می‌دهد همچنان تا فرهنگ‌سازی درزمینهٔ برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری و صفر شدن تلفات و خسارات فاصله‌داریم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در آخرین آمارها از مصدوم شدن ۲۸۱۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داده است. مجتبی خالدی گفت: ۹۰ درصد از ۲۸۱۷ مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری، تحت مداوا قرارگرفته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۲۷۵ نفر بستری و تحت درمان هستند، افزود: ۳۴ نفر از مصدومان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. خالدی با اعلام ۱۹ فوتی حوادث چهارشنبه‌سوری، گفت: بیشتر فوتی‌ها مربوط به ۲ استان آذربایجان شرقی و قم بوده است.

وی همچنین از ۱۷۱ مورد قطع عضو خبر داد و افزود: ۸۸۰ نفر از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند. خالدی گفت: ۸۵۰ نفر نیز دچار سوختگی‌های متوسط شده‌اند.

در این گزارش آخرین آمارهای اعلامی از مصدومان و فوتی‌های چهارشنبه‌سوری در استان‌های مختلف کشور را می‌بینید، این آمار به‌طور مستمر از سوی مراجع متولی در حال به‌روزرسانی و تغییر است.

مطابق آمارها تا لحظه تنظیم گزارش تعداد معدودی از استان‌های کشور ازجمله خراسان جنوبی چهارشنبه‌سوری نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشتند و تلفات جدی در این استان‌ها گزارش نشده است، همچنین در برخی استان‌ها مانند سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری تعداد مصدومان کمتر از انگشتان دست گزارش شده است. این در حالیست که آمار مصدومان در استان تهران به نزدیک ۵۰۰ نفر رسید.

بااین‌حال در برخی استان‌ها مانند آذربایجان غربی و البرز آمار مصدومان به بالای ۱۵۰ نفر رسید و در قم نیز آمار سه نفر کشته متأسفانه چهارشنبه آخر سال را به کام مردم تلخ کرد.

در آذربایجان شرقی هم آمار مصدومان افزایش جدی داشت به‌طوری‌که به‌تنهایی در تبریز بالای ۱۸۰ نفر و در کل استان بالای ۲۰۰ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مجروح شدند، در این استان آمار فوتی‌ها تا پنج نفر هم گزارش‌شده است.


آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در استان‌ها


مصدومیت ۱۸۳ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در تبریز

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

وحید شادی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۲۴۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در استان آذربایجان شرقی مصدوم شده‌اند که از این تعداد، ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۴ درصد مصدومین زیر ۱۸ سال (کمترین سن ۴ سال و بیشترین سن ۷۴ سال) است.

وی به مصدومیت ۱۸۳ نفر در تبریز اشاره کرد و افزود: ۴ نفر در شهرستان هشترود، ۷ نفر در اهر، ۳ نفر در عجب‌شیر، ۲ نفر در میانه، ۵ نفر در بناب، ۶ نفر در مرند، ۱ نفر در ورزقان، ۴ نفر در هادیشهر، ۶ نفر در اسکو، ۱۵ نفر در مراغه، ۲ نفر در هریس، ۲ نفر در بستان آباد، ۲ نفر در آذرشهر و ۱ نفر در چاراویماق نیز بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

شادی نیا ادامه داد: ۵۰ درصد آسیب دیدگان رهگذر و تماشا کننده بودند که آمار حوادث چهارشنبه سوری نسبت به آمار سال قبل، ۴۳ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ۱۱۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری از ناحیه چشم آسیب دیده و ۷ نفر نیز قطع عضو شده است.

وی بیان کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری، ۸۰ نفر دچار سوختگی، ۳۸ نفر دچار خراشیدگی و ۶ نفر نیز دچار شکستگی شده است.


تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در آذربایجان غربی به ۲۲۶ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

باقر بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال در استان اظهار کرد: از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۲۲۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۱ مصدوم مربوط به ارومیه و ۱۵۵ مصدوم مربوط به شهرستان‌های استان بوده است و از این تعداد نیز ۱۴۰ نفر مرد و ۸۶ خانم هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به دو مورد قطع عضو اظهار کرد: این دو مورد یک مورد در ارومیه و یک مورد در سلماس گزارش شده است.

بهرامی با بیان اینکه بیشترین مصدوم مربوط به ارومیه و خوی است، عنوان کرد: بیشترین ناحیه آسیب دست و چشم و بیشترین نوع آسیب خراشیدگی، پارگی و بریدگی بوده و غالب ماده محترقه مورد استفاده ترقه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد مصدومین در استان آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته ۱۲.۳ درصد افزایش داشته است.


مصدومیت ۹۹ نفر در چهارشنبه‌سوری امسال اصفهان/۲ نفر قطع عضو شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در اصفهان اظهار داشت: آخرین آمار بیانگر مصدومیت ۹۹ نفر در این حوادث است.

وی با بیان اینکه ۵ نفر از این افراد کمتر از ۱۰ سال سن دارند، افزود: ۶۵ نفر ۱۱ تا ۲۰ سال، ۱۳ نفر ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۰ نفر ۳۱ تا ۴۰ سال و هشت نفر ۴۰ سال به بالا هستند.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از این افراد دچار قطع عضو شدند، ادامه داد: ۹۱ نفر از آسیب دیدگان مرد و هشت نفر زن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دو مورد از افراد در محل حادثه درمان شدند، اضافه کرد: ۹۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

حیدری با بیان اینکه ۱۹ نفر توسط اورژانس و ۷۸ نفر توسط وسیله شخصی به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: ۹ درصد دچار بریدگی، ۷۰ درصد دچار سوختگی، ۱۲ درصد دچار خراشیدگی و دو درصد دچار قطع عضو شدند.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از این افراد از ناحیه دست، ۱۴ درصد از ناحیه سر و گردن و ۱۴ درصد از ناحیه چشم‌ها آسیب دیدند.


۴۱ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال اردبیل /۱۴ نفر بستری هستند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مجید محمدغریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله از مراکز درمانی استان اردبیل تا به این لحظه در مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۱ نفر در استان مصدوم شدند که بیشترین مصدومیت مربوط به شهر اردبیل با ۱۸ نفر است.

وی ادامه داد: بعد از مرکز اردبیل، شهرستان خلخال با ۸ نفر، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ۵ مصدوم و گرمی با ۴ مصدوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند که متاسفانه بیشترین آسیب در این حوادث از ناحیه چشم مصدومان بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع مصدومان ۲۷ نفر به صورت سراپایی مداوا شده اما ۱۴ نفر به دلیل شدت جراحت و آسیب دیدگی تحت نظر و تداوی هستند.

به گفته محمد غریبانی ۹ نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند که آسیب‌دیدگی تعدادی از این افراد جدی است.


آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در البرز اعلام شد

رئیس فوریتهای پزشکی استان البرز گفت: تعداد کل مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال به ۱۶۷ نفر رسید که ۱۴۳ نفر آنان آقا و ۲۴ نفر خانم هستند.

دکتر بابایی افزود: میانگین سنی مصدومان ٢٣ سال بوده و خوشبختانه مورد فوتی بر اثر حادثه در چهارشنبه آخر سال وجود نداشت.

وی در خصوص میانگین سنی مصدومان گفت: ۱۰ درصد از مصدومین زیر ۸ سال و ٣٩ درصد از مصدومین ٨ تا ١٨ سال و ۵۱ درصد از مصدومین ١٨ سال به بالا بودند.

بابایی گفت: بیشترین آسیب‌ها شامل آسیب‌های چشمی، سوختگی‌ها و آسیب‌ها و بریدگی‌های بافتی بوده است.


حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر ۱۸ مصدوم در پی داشت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

عبدالرحیم دادجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمار مصدومین چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

وی تصریح کرد: آمار مذکور ناشی از حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در استان بوشهر اعم از اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز بهداشتی ۱۸ نفر است که از این تعداد آن‌ها ۱۶ نفر آقا بودند و بیشترین سن درگیر بین شش تا ۱۸ سال است.

دادجو افزود: آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در میادین و نقاط پرتراکم شهر، جهت امدادرسانی سریع به مصدومین از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند سال جاری لغایت پایان تجمعات همان روز مستقر شدند.

وی بابیان اینکه کمی تفکر، ما را از خطرات حفظ می‌کند، اضافه کرد: استعداد ناوگان آمبولانس در شهرهای استان بوشهر برای سریع‌تر رسیدن به محل حادثه در روز ۲۴ اسفند جاری افزایش یافت.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: آموزش نحوه برخورد با مصدومین احتمالی حوادث مراسم شب چهارشنبه آخر سال (پزشکان، پرستاران، مرکز ارتباطات و تمامی پرسنل عملیاتی اورژانس ۱۱۵) با تأکید بر مدیریت مصدومین دچار تروما و سوختگی انجام گرفت.

دادجو خاطرنشان کرد: کلیه مراکز درمانی جهت پذیرش مصدومین احتمالی از تاریخ اول اسفند لغایت ۲۹ اسفند در آماده‌باش کامل هستند و فضای کافی برای حضور مصدومین احتمالی و دپوی اقلام مصرفی و غیر مصرفی مرتبط با اورژانس مراکز درمانی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: بنا به دستورالعمل مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۰۰ جلسه هماهنگی بین بخشی معاونین درمان، بهداشت و رؤسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و سایر ارگان‌های دخیل در این امر (آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و …) برگزار شد.


چهارشنبه سوری ایمن در چهارمحال و بختیاری / فقط ۴ نفر مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال در استان ایمن بوده است، اظهار کرد: تنها چهار نفر طی شب گذشته در چهارمحال و بختیاری دچار مصدومیت شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلیه بیمارستان‌ها و تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمت به مردم استان در حالت آماده باش قرار داشتند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: سه نفر از مصدمان برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های استان منتقل شدند و یک نفر در محل، مورد درمان قرار گرفت.

حیدری مطرح کرد: مصدومان دو آقای ۱۸ ساله در شهرستان «بن»، یک آقای ۱۵ ساله در «بلداجی» و یک آقای ۵۲ ساله در «خانمیرزا» از ناحیه دست، پا و چشم آسیب دیدند.


چهارشنبه سوری بدون خسارت در بیرجند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۲۵ در شب چهارشنبه سوری، ۴۸ مورد اطفای حریق در مناطق مختلف شهر بیرجند انجام شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳۹ مورد آتش زدن لاستیک، ۶ مورد آتش زدن سطل زباله و ضایعات و آتش سوزی سه اصله درخت بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تأکید کرد: در راستای اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث چهارشنبه سوری، انتشار برشور، پیام‌های ایمنی در سطح شهر و ادارات و نصب بنر از جمله اقدامات انجام شده بود که باعث شد امسال شاهد برگزاری چهارشنبه سوری کم خطر بودیم.

حیاتی عنوان کرد: در عملیات‌های اعزامی متأسفانه یک خودروی عملیاتی سازمان مورد اصابت سنگ توسط هنجارشکنان قرار گرفت و باعث شکستن شیشه‌ها و ایجاد خسارت به بدنه کامیون اطفا حریق شد.

به گفته وی جهت ایجاد امنیت و ایمنی شهروندان ۱۰۰ آتش نشان در قالب شش ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال، در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و خوشبختانه در عملیات‌های انجام شده هیچ مصدومی گزارش نشد.


۲۳ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مشهد مصدوم شدند

محمد علیشاهی اظهار کرد: ۲۳ نفر مصدوم که ۲۰ نفر آن‌ها به بیمارستان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری انتقال داده شد.

مسئول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از ساعت هشت صبح دیروز تا ساعت ٢٣ و ٣٠ دقیقه، ١۶ آمبولانس برای انتقال مصدومان اعزام شدند.

وی افزود: در مشهد ۶ مصدوم به بیمارستان امام رضا (ع)، سه مصدوم به بیمارستان شهید هاشمی نژاد، سه مصدوم به بیمارستان طالقانی و یک نفر نیز به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) منتقل شدند.

علیشاهی گفت: هفت مصدوم نیز به بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر منتقل شدند و سه مصدوم نیز در محل درمان شدند.


مصدومان چهارشنبه آخر سال در خوزستان به ۳۰ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رسیدن مصدومان چهارشنبه آخر سال به ۳۰ نفر در استان خوزستان خبر داد.

عارف اصل شرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مصدومان بین سنین یک تا ۷۰ ساله بوده‌اند. این ۳۰ مصدوم حوادث شب چهارشنبه آخر سال توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

وی ادامه داد: میزان سوختگی مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر سال در خوزستان بین یک تا ۵۰ درصد بوده است که بیشتر از ناحیه دست، صورت و چشم دچار مصدومیت شده‌اند.


چهارشنبه سوری آخر سال در زنجان ۴۷ مصدوم بر جای گذاشت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

اصغر جعفری روحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارشنبه سوری آخر سال در استان زنجان ۴۷ مصدوم بر جای گذاشت، گفت: از این تعداد ۳۹ نفر مرد و ۸ نفر زن هستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مورد فوتی و قطع عضو نداشتیم.

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: در این میان ۳۰ مورد تحت درمان هستند و ۱۵ مورد ترخیص و ۲مورد ارجاع بوده است.

جعفری روحی تاکید کرد: بیشتر آسیب‌های شدید مربوط به دست و صورت بوده است.


۲ شهروند سمنانی راهی بیمارستان شدند / مداوای ۸ مصدوم سرپایی

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد علی طاهری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اورژانس سمنان با بیان اینکه اورژانس در تمام شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان همزمان با روز چهارشنبه سوری به حالت آماده‌باش درآمده بود و توانست خدمات خوبی را هم به مردم ارائه کند، تاکید کرد: مصدومان چهارشنبه سوری امسال به ۱۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه دو نفر از این بین در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: مابقی افراد دچار جراحات شده و به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه تلفات جانی در این حوادث شاهد نبودیم.

گزارش‌های رسیده از شرق استان سمنان هم حاکی از مصدومیت دست کم دو نفر در شاهرود و میامی است هر چند مسئولان دانشگاه هنوز آمار نهایی را اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر سرهنگ سیدرضا علوی فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری سه نفر در این شهرستان همزمان با شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: این افراد شیشه‌های ماشین آتش نشانی را شکسته بودند که دستگیر شدند.

پلیس به جز این مورد، هیچ آمار رسمی از تعداد بازداشتی‌های احتمالی شب چهارشنبه سوری ارائه نکرده است.

از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه حوادثی که معمولاً در فضای مجازی از شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد و… در شب چهارشنبه سوری پخش می‌شود، در استان سمنان به این شدت وجود نداشته و همچنان مردم این استان به سنت‌های دیرینه این شب ویژه در سال، احترام می‌گذارند.

حتی صدای مواد محترقه امسال چندین برابر نسبت به سال‌های قبل، کمتر نیز بود برای مثال سال‌ها است که هیچ تلفات جدی و جانی در استان سمنان به دلیل سوانح چهارشنبه سوری رخ نداده که نشان از رعایت خوب مردم این استان می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند ۴۰ درصد از مصدومان چهارشنبه سوری در کشور کسانی هستند که یا نظاره گر حوادث بودند و یا به عنوان رهگذر از مکان عبور می‌کردند.


چهارشنبه سوری ۱۰ مجروح در سیستان و بلوچستان بر جای گذاشت

حسن شه بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در چهارشنبه سوری امسال ۲ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۸ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مجروح شدند که در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.

مدیر عملیات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه، این مجروحان دچار زخم‌های سطحی بودند و جای نگرانی نیست، گفت: خوشبختانه طی روز گذشته حادثه‌ای که منجر یه فوت شود نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه طی چند سال اخیر حوادث چهارشنبه سوری در استان سیستان و بلوچستان کاهش چشمگیری داشته است.


آخرین آمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری در استان فارس

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

دکتر محمدجواد مرادیان اظهار کرد: از صبح روز گذشته (۲۴ اسفند) تا صبح امروز چهارشنبه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فارس گرفته شده که در این بین بیش ۵۶۰ مددجو خدمات فوریتهای پزشکی دریافت کردند.

وی همچنین گفت: از صبح بیست و چهارم اسفند تا صبح امروز ۳۶ نفر بدنبال حوادث چهارشنبه آخر سال دچار جراحت و مصدومیت شدند که از این تعداد ۱۳ نفر دچار جراحت به چشم، ۱۲ نفر دچار سوختگی و متاسفانه در شهرستان فسا ۱ نفر دچار نقص عضو شد که پس از دریافت خدمات فوریتهای پزشکی بلافاصله به بیمارستان فسا منتقل شد.

رئیس اورژانس فارس ضمن اشاره به مصدومیت ۶۸ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از ابتدای بهمن تاکنون گفت: متاسفانه ۱۹ مورد آسیب به چشم، ۳۷ مرو سوختگی و ۲ مورد هم قطع عضو و مابقی هم به صورت سرپایی در محل درمان شدند.


۱۱۶ مصدوم نتیجه چهارشنبه سوری خطرناک در قزوین

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

سهیل سلطانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار نهایی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: با توجه به تمام هشدارها و تلاش نیروهای مختلف خدماتی در جهت برگزاری آرام شب چهارشنبه سوری باز هم شاهد مصدومیت و حادثه برای تعدادی از شهروندان استان قزوین بودیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ادامه داد: تعداد کل مصدومین ۱۱۶ نفر بوده است که از این تعداد ۹۶ نفر مرد و ۱۶ نفر خانم بوده‌اند.

وی با بیان این موضوع که آسیب‌ها مختلف بوده و از خراش و بریدگی تا قطع عضو را شامل شده است گفت: در ارتباط با این موضوع ۹۱ نفر دچار سوختگی، ۱۸ نفر دارای بریدگی و خراشیدگی، ۲ قطع عضو و دو مورد شکستگی را شاهد بوده‌ایم.

این مسئول توضیح داد: متأسفانه بیشتر مصدومان افراد زیر ۳۰ سال و جوانان و نوجوانان بوده‌اند که ۱۶ نفر زیر ۱۰ سال، ۵۹ نفر بین ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۹ نفر بین ۲۰ تا ۳۰ سال، و ۱۸ نفر بالا ۳۰ سال به ما مراجعه کرده‌اند.

سلطانی با اشاره به این موضوع که مواد محترقه می‌تواند به کسی که از آن استفاده می‌کند و یا عابرینی که در آن محل تردد می‌کنند آسیب برساند یادآور شد: در آمارهای یاد شده ۹۴ نفر استفاده کننده مواد محترقه بوده‌اند و متأسفانه ۱۸ نفر نیز عابر در این آمار دیده می‌شوند.

وی در خاتمه به تفکیک آمار مصدومان در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت و عنوان کرد: شهرستان قزوین با ۴۲ مصدوم بالاترین تعداد آسیب دیدگان را دارد و پس از آن تاکستان با ۲۶ مصدوم، البرز با ۲۵ آسیب دیده، بوئین زهرا با ۹ مصدوم، آوج با ۶ نفر و آبیک با ۴ آسیب دیده قرار دارند.


۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در قم جان باختند

علی بیگدلی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حوادث چهارشنبه آخر سال قم متأسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: دو آقای ۱۹ ساله و ۲۰ ساله و یک نوجوان ۱۳ ساله در اثر حوادث آخر سال جان خود را از دست دادند و ۲۲ مصدوم نیز به بیمارستان‌های قم منتقل شدند که شش نفر از آنها بستری شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ قم، افزود: دو بیمار بدحال نیز جزو بستری‌ها هستند که یکی از آنها کودک ۸ ساله است.


۵۲ کردستانی به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال روانه بیمارستان شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

آرزو فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در ساعات گذشته شاهد بروز سوانح متعددی برای شهروندان در نقاط مختلف استان به دلیل عدم توجه به توصیه‌های ایمنی در شب چهارشنبه آخر سال بودیم.

وی افزود: در این سوانح ۵۲ نفر از هم استانی‌هایمان دچار مصدومیت شدند که در بین آنها کودک دو ساله تا پیرمرد ۵۶ ساله وجود دارد.

فلاحی اعلام کرد: ۲۶ نفر از مصدومان این سوانح در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۲۶ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سنندج با ۲۰ مصدوم بیشترین تعداد حادثه دیدگان را دارد و دهگلان با ۱۳ نفر و دیواندره با ۶ نفر دیگر شهرستان‌های با بیشترین حادثه شب چهارشنبه آخر سال بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: ۱۴ نفر از مصدومان امشب عابران پیاده بوده و با آسیب‌هایی همچون سوختگی، آسیب به چشم و دیگر اعضای بدن مواجه شده اند.


۴ کرمانی در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

حمیدرضا رشیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه در حوادث چهارشنبه آخر سال هیچ موردی از فوت گزارش نشده است و باید از هوشیاری مردم استان کرمان در این زمینه تشکر کنیم، در سال‌های گذشته نیز کرمان جزو کم حادثه ترین استان‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان‌های مختلف استان ۴ نفر مصدوم و تحت درمان قرار گرفتند و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: پسر بچه ۷ ساله با سوختگی درجه یک به میزان ۲ درصد از ناحیه کمر، نوجوان ۱۴ ساله سوختگی جزئی ۲ درصد از ناحیه پا، نوجوان ۱۶ ساله با سوختگی درجه یک ۷ درصد از ناحیه دست و پا و پیرمرد ۶۶ ساله بر اثر ترومای چشم در شب گذشته دچار مصدومیت شدند.


۱۲۶ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال کرمانشاه به ثبت رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته تا ۸ صبح امروز چهارشنبه تعداد کل مصدومان حادثه چهارشنبه آخر سال در استان کرمانشاه به ۱۲۶ نفر رسیده است.

وی با اشاره به بالا بودن تعداد مصدومان در استان کرمانشاه، افزود: یازده نفر از مصدومان در محل حادثه به صورت فوری و سرپایی درمان شده، ۳۸ نفر به دلیل جراحات در بیمارستان‌های استان کرمانشاه برای رسیدگی بیشتر بستری شده و ۵۱ نفر تاکنون ترخیص شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از تعداد کل مصدومانی که در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده‌اند ۱۰۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و ۸۱ نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند و تاکنون نیز هیچ فوتی و مصدوم قطع عضوی به اورژانس کرمانشاه گزارش نشده است.

رفیعی بیان کرد: از بین ۱۲۶ نفر مصدوم ثبت شده مربوط به حادثه چهارشنبه آخر سال ۹۳ نفر مربوط به شهر کرمانشاه، سه نفر مصدوم مربوط به شهرستان پاوه، چهار نفر شهرستان جوانرود، سه نفر شهرستان سرپل ذهاب، یک نفر شهرستان روانسر، یک نفر شهرستان صحنه، پنج نفر شهرستان کنگاور، پنج نفر شهرستان اسلام آبادغرب، چهار نفر از شهرستان هرسین و چهار نفر نیز از شهرستان قصرشیرین، یک سنقر و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان گیلان‌غرب بوده است.

وی با اشاره به سن مصدومان حوادث چهار آخر سال در استان کرمانشاه، تاکید کرد: تا کنون کم سن ترین مصدوم در حادثه چهارشنبه سوری یک کودک چهار ساله بوده و مسن‌ترین مصدوم این حوادث ۶۲ سال سن داشته است.


مصدومیت ۶۹ گیلانی در حوادث چهارشنبه آخر سال

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

دکتر پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ گیلان و ۷۴ اورژانس شهری و جاده‌ای، گفت: چهارشنبه آخر سال در گیلان ۶۹ مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد ۴۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین نواحی آسیب دست و چشم بود، یادآور شد: آسیب‌های این نواحی شامل سوختگی، خراشیدگی و بریدگی بوده است.

دکتر اسدی بیشترین رده سنی آسیب دیده از این حوادث را ۱۰ تا ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۹ نفر رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۱۴ نفر در رده سنی بالای ۵۰ سال دچار بیشترین آسیب شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در ادامه به افزایش ۱ درصدی آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: ترقه و فشفشه بیشترین آسیب‌های حوادث چهارشنبه آخر سال را رقم زده است.

وی همچنین ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین رشت با ۱۴ نفر مراجعه و ولایت رشت با ۱۲ نفر مراجعه بیشترین مراجعان مصدومین چهارشنبه آخر سال را داشتند.

دکتر اسدی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۶۸ نفر (۵۰ مرد و ۱۸ زن) براثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌های استان گیلان مراجعه کرده بودند.


مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در لرستان به ۴۲ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مهدی غیبی با اشاره به مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در لرستان اظهار داشت: آمار نهایی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان ۴۲ نفر است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۸ نفر در سطح استان در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان مربوط به شهرستان دورود بوده است گفت: بیشتر مصدومان، سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.


ثبت ۴ مورد قطع مچ دست / ۳۵ نفر در مازندران مصدوم شدند

رضا حبیبی ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان اظهار داشت: در این حوادث ۳۵ نفر مصدوم شدند که نسبت به ۵۰ مورد سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار استخراج شده در واحد پایش مراقبت‌های درمانی(MCMC) و مرکز هدایت عملیات بحران استان(EOC)، تا ساعت ۸ صبح امروز ۳۵ مصدوم ناشی از حوادث گزارش شد که ۲۸ نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه ۲۸ نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: مصدومان از چهار تا ۵۶ سال سن داشتند و متأسفانه چهار مورد قطع عضو از ناحیه مچ دست نیز داشتیم.

حبیبی ساروی ادامه داد: بیشترین آسیب‌ها نواحی دست و سرو گردن و نوجوانان بیشترین مصدومان این حوادث بودند.

به گزارش مهر، طی ۱۰ سال گذشته ۷۰۰ نفر قبراثر حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در مازندران مصدوم شدند.


حوادث چهارشنبه‌سوری در استان مرکزی ۲ کشته و ۶۷ مصدوم برجای گذاشت

یاسر قربانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ نفر جوان ۲۰ و ۲۶ ساله این استان در حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال جان باختند و افراد فوت شده در ۲ شهرستان اراک و ساوه گزارش شده است.

وی ادامه داد: حوادث شب گذشته در استان مرکزی همچنین ۶۷ مصدوم داشت که بیشترین نوع جراحات سوختگی به ویژه از ناحیه گردن، چشم و دست و ۲ مورد نیز قطع انگشتان گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصدومان استان مرکزی به تفکیک در دلیجان پنج مورد، اراک ۴۳ مورد، کمیجان و شازند هرکدام ۲ مورد، محلات و فرمهین هر کدام یک نفر و ساوه ۱۰ نفر گزارش شده است.

قربانی بیان کرد: بیشترین رده سنی مصدومان ۱۵ تا ۲۰ سال گزارش شده است.


۱۵ مصدوم در شب چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ در هرمزگان

فاطمه نوروزیان در رابطه با مصدومان چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: شب گذشته ۱۵ مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال داشته‌ایم که ۱۱ نفر آن‌ها مذکر و ۴ نفر مؤنث بوده است.

وی ادامه داد: ۸ مصدوم در جزیره کیش و ۷ مصدوم در شهر بندرعباس بوده و در سایر شهر استان مصدومی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری نداشته‌ایم.

نوروزیان افزود: به جز دو مصدوم که یکی خانم ۴۲ ساله هست که به دنبال پریدن از روی آتش دچار تروما به زانو و آقای ۲۸ ساله، عابر با آسیب به دست و سوختگی درجه دو که در حال حاضر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحت نظر هستند؛ بقیه مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

وی بیان کرد: ۸ نفر از مصدومان عابر بوده و خودشان از مواد محترقه استفاده نکرده بودند و ۷ نفر به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار آسیب شدند. عمده آسیب وارد در سطح سوختگی درجه یک و دو و خراشیدگی سطحی بوده است، مصدومان بیشتر از ناحیه دست، پا، سرو گردن و چشم‌ها دچار آسیب شده بودند.


چهارشنبه سوری در یزد ۲۴ مجروح داشت / کاهش مصدومان نسبت به سال گذشته

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز (چهارشنبه)، ۲۴ نفر در یزد به دلیل بی احتیاطی دچار حادثه و توسط اورژانس خدمات رسانی شدند.

وی عنوان کرد: ۲۲ نفر از این تعداد سرپایی درمان شدند و دو نفر نیز به بیمارستانها منتقل شدند.

دهقان ادامه داد: در این حوادث پنج مورد آسیب به چشم، یک مورد حمله قلبی به علت ترس از صدای ترقه، دو مورد آسیب به گوش، یک مورد آسیب به دست، دو مورد آسیب به سر و گردن و ۱۲ مورد سوختگی در بخش های مختلف بدن بوده است.

رئیس اورژانس استان یزد بیان کرد: حوادث امسال نسبت به چهارشنبه سوری سال گذشته که ۳۲ حادثه به دنبال داشت، کاهش داشته است.

دهقان اظهار داشت: ۲۱ مورد از حادثه دیدگان زن و سه نفر زن بوده اند همچنین کم سن ترین حادثه دیده پنج ساله و مسن ترین، ۶۴ ساله بوده اند.


کد خبر 5448382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha