۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد؛

امحا ۲۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیر بهداشتی در کرمانشاه

امحا ۲۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیر بهداشتی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از امحا ۲۵ هزار کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی غیر بهداشتی در طرح نظارت و بازرسی نوروزی در کرمانشاه خبر داد.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی، اظهار کرد: این طرح به مدت ۲ ماه شامل ۱۵ گروه ثابت و ۱۷ گروه سیار در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دامپزشکی استان کرمانشاه برای بازدید و نظارت‌های روزانه دقیق و مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز بسته بندی، اقدام به نظارتی بهداشتی کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی در هفته اول اجرای این طرح در اسفند ماه سال گذشته با تلاش کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه حدود ۲۵ هزار و ۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از مراکز عرضه ضبط و معدوم شد.

حیدری بیان کرد: فرآورده‌های خام دامی معدوم شده در عملیات بازرسی و نظارت در کشتارگاه‌ها و شهر جمع آوری به روش بهداشتی معدوم شدند.

وی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از شهروندان در خواست کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز شهرستان با شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ تماس بگیرند تا پیگیری لازم از سوی کارشناسان دامپزشکی به عمل آید.

کد خبر 5456062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha