۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۳۶

گزارش وضعیت هوا و راه ها؛

آسمان استان سمنان آفتابی شد/ ترافیک پرحجم در جاده‌ها

آسمان استان سمنان آفتابی شد/ ترافیک پرحجم در جاده‌ها

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان تمام نقاط استان سمنان طی امروز و فردا آفتابی است و تنها پدیده قابل ذکر هواشناسی وزش باد در برخی نقاط استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تمام نقاط استان سمنان در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه صاف، آفتابی همراه با وزش باد گزارش شده است هوای مطبوع بهاری در تمام نقاط استان سبب شده تا مردم از امروز به دل طبیعت و تفرجگاه‌های استان سمنان بزنند.

همزمان با دو روز پایانی سفرهای نوروزی اما ترافیک در راه‌های استان سمنان از صبح جمعه پرحجم شده است و حجم بسیاری از مسافران نوروزی در حال بازگشت از مشهد به سمت تهران و همچنین استان‌های شمالی مانند گلستان و مازندران هستند در نتیجه محورهای میاندشت، شاهرود- توسکستان و آزاد شهر، دامغان سمنان و همچنین فیروزکوه با ترافیک نیمه سنگین روبرو است و پیش بینی می‌شود ساعات آتی به حجم ترافیک افزوده نیز شود.

شلوغی در محورهای فرعی

توصیه پلیس راه این است که مسافران بازگشت از سفر خود را به فردا نیندازند چرا که هر میزان زمان می‌گذرد، ترافیک در محورهای مواصلاتی استان سمنان سنگین‌تر نیز می‌شود. از محورهای فرعی نیز خبر می‌رسد به دلیل حضور مردم در تفرجگاه‌ها از امروز ترافیک نیمه سنگینی در این راه‌ها دیده می‌شود.

محورهای مواصلاتی شهمیرزاد، مهدی شهر، شمال دامغان و دیباج، شاهرود به سمت توسکستان و جنگ‌های ابر و اولنگ و همچنین بی ارجمند در کنار کهن آباد و کالپوش میزبان خیل گردشگران و طبیعت گردان در روز دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ است موضوعی که با مطبوعی هوا همراه شده و مردم را رهسپار ییلاقات استان کرده است.

هواشناسی برای سمنان آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش بینی کرده است بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز و فردا به ترتیب ۲۵ و ۱۲ و همچنین ۲۷ و ۱۵ درجه بالای صفر است در شهمیرزاد دماسنج‌ها روی عدد ۹ ایستاده‌اند و باد ۱۴ کیلومتر بر ساعتی می‌وزد بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر نمونه گردشگری که در راه‌ها تردد پرحجم را شاهد است برای امروز ۱۸ و هشت درجه بالای صفر گزارش می‌شود. هواشناسی برای این شهر آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید را پیش بینی می‌شود.

آسمان صاف تا قسمتی ابری در گرمسار

در گرمسار آسمان صاف تا قسمتی ابری است دمای هوا ۱۴ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا برای روز سیزده بدر ۲۵ و ۱۴ درجه بالای صفر است همچنین در روز طبیعت خبری از ابر و وزش باد نیز در گرمسار و ایوان کی نخواهد بود در نتیجه مردم با خیال راحت می‌توانند به دل طبیعت بروند.

در شرق استان سمنان همین شرایط پابرجا است با این تفاوت که دمای هوا چند درجه‌ای خنک‌تر خواهد بود در شاهرود و دامغان آسمان صاف خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز و فردا به ترتیب ۲۱ و ۹ و همچنین ۲۲ و ۱۰ درجه بالای صفر گزارش شده است از بعد از ظهر روز طبیعت در برخی نقاط این شهرستان شاهد وزش باد خواهیم بود موضوعی که در دامغان نیز مشابه آن اتفاق خواهد افتاد. هواشناسی برای این شهرستان هوای ۲۳ و۱۰ درجه بالای صفری را پیش بینی می‌کند با این تفاوت که در دامغان برای امروز وزش باد شدید هم گزارش شده است اما فردا از وزش باد کاسته خواهد شد.

میامی و کالپوش برعکس ترافیک سنگینی که در راه‌های خود دارند، از لحاظ هواشناسی پدیده خاص جوی را تجربه نخواهند کرد، آسمان صاف است و تنها وزش باد برای امروز پیش بینی می‌شود بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۲۳ و هفت درجه بالای صفر خواهد بود که فردا اندکی به این میزان دمای هوا افزوده نیز می‌شود.

همراهی با طبیعت در روز ۱۳ فروردین

در مجموع باید گفت تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان سمنان و همچنین مسیرهای فرعی منتهی به تفریحگاه‌های استان سمنان با ترافیک پرحجم اما روان روبرو هستند از لحاظ جوی نیز اتفاق خاصی طی امروز و فردا در استان سمنان رخ نخواهد داد و آسمان صاف همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

پلیس راه توصیه می‌کند کسانی که در مسیرهای فرعی رانندگی می‌کنند، حتماً سرعت و فاصله مطمئنه را رعایت کنند، برای پیچیدن در فرعی‌های منشعب از جاده‌ها حتماً از ۱۵۰ متر جلوتر، راهنما بزنند و اصلاً در محورهای کم عرض توقف نداشته باشند همچنین مردم بازگشت خود از مسافرت و تفرجگاه‌ها را به فردا عصر موکول نکنند زیرا با ترافیک سنگینی روبرو خواهیم شد.

همراه داشتن سوخت کافی و اطمینان از سلامت خودرو، عدم حضور در مسیرهای ناشناس و همچنین نداشتن عجله در کنار رعایت مسائل ایمنی و حفظ طبیعت، خاموش کردن آتش، نشکستن شاخه درختان و… از جمله دیگر توصیه‌ها برای روز سیزده بدر است ما زمانی می‌توانیم از طبیعت لذا ببریم که در حفظ آن کوشا باشیم در نتیجه امیدواریم کاری کنیم که طبیعت کمترین آسیب را در این دو روز ببیند.

کد خبر 5457003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha