۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان:

یک میلیون و ۷۷۴ هزار نفر از اماکن گردشگری کردستان بازدید کردند

یک میلیون و ۷۷۴ هزار نفر از اماکن گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از بازدید یک میلیون و ۷۷۴ هزار نفر از اماکن فرهنگی و گردشگری استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: طی ایام نوروز یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۶۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری این استان بازدید کردند.

وی افزود: از ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری ۲۱ هزار و ۶۸۸ هزار نفر از طریق مرز سیرانبد بانه و باشماق مریوان وارد استان و ۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر نیز از طریق مرزهای رسمی استان از کشور خارج شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: بازدید گردشگران داخلی و خارجی از سایت‌های گردشگری استان در عید نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته است.

گویلیان افزود: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت مسافران نوروزی در استان بوده‌اند.

وی با اشاره افزایش ۱۵ درصدی اقامت و اسکان گردشگران نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در استان ادامه داد: امسال ۳۵۳ هزار و ۳۹۲ نفر در مراکز اقامتی هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، بومگردی‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی اسکان داده شدند.

گویلیان خاطرنشان کرد: از مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه زمانی اعلام شده ۱۰ مورد تشویق، ۱۸ مورد تذکر، ۷ مورد پلمپ و ۴ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

کد خبر 5459026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha