۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند خبر داد؛

توقیف خودروی نیسان حامل ۱۵۰ کیلوگرم گیاهان مرتعی در رودهن

توقیف خودروی نیسان حامل ۱۵۰ کیلوگرم گیاهان مرتعی در رودهن

دماوند- سرپرست اداره محیط زیست دماوند از توقیف خودروی نیسان حامل ۱۵۰ کیلوگرم گیاهان مرتعی در رودهن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزا کریمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از توقیف خودروی وانت نیسان حامل ۱۵۰ کیلوگرم گیاهان مرتعی در رودهن خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص ۵ نفر از متهمان اتباع بیگانه به مراجع قضائی معرفی شده اند.

میرزا کریمی افزود: پیرو اطلاعیه مشترک اداره منابع طبیعی و اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر برخورد با تخریب محیط زیست از طریق برداشت بی رویه و خرید و فروش غیر مجاز گیاهان مرتعی، روز گذشته عوامل گشتی بسیج بخش رودهن با یک خودروی نیسان با ۶ نفر سرنشین که حدوداً ۱۵۰ کیلوگرم از گیاهان مرتعی را برداشت و جهت خرید و فروش حمل می‌کردند، برخورد کردند.

سرپرست اداره محیط زیست دماوند گفت: طی تماس تلفنی با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و هماهنگی با مرجع قضائی بخش رودهن خودرو توقیف و ۵ نفر از متهمان که اتباع بیگانه بودند به کلانتری رودهن هدایت و با اعلام جرم از سوی اداره حفاظت محیط زیست به دادگاه بخش رودهن جهت سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی در خاتمه از عوامل بسیج، کلانتری و دادگاه بخش رودهن و منابع طبیعی تشکر کرد و عنوان داشت: با برداشت بی رویه و خارج از عرف سبزی کوهی و گیاهان مرتعی با جدیت برخورد خواهد شد ولی برداشت توسط افراد بومی منطقه و به اندازه مصرف بدون آسیب به مناطق مشکلی ندارد.

کد خبر 5459183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha