۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

امام جمعه شیراز:

دستگاه‌های نظارتی توجه ویژه ای به ادارات داشته باشند

دستگاه‌های نظارتی توجه ویژه ای به ادارات داشته باشند

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: دستگاه‌های نظارتی باید توجه ویژه ای به ادارات داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه چه اقدامی مهم‌تر از پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری دارد که تاکنون این مهم به صورت مناسب محقق نشده است.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: انتظار این است که دستگاه‌های نظارتی توجه ویژه ای به ادارات داشته باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در خصوص گرانی متذکر شد: موضوع گرانی تابع دو موضوع است و باید به هر دو عامل توجه شود از این رو باید تولید کالا به اندازه نیاز جامعه باشد و توقع از سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان فارس به گونه است که از تمام توان تولید استفاده شود.

او ادامه داد: مسئله دوم نیز وجود فساد در نظام توزیع است که دستگاه‌های نظارتی باید در این بخش نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: برخی از مشکلات حتی با وجود دولت‌های قوی نیز برطرف نمی‌شود از این رو باید مردم در صحنه بیایند و برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند با توجه به ایام هفته حمایت از مظلومان باید تمامی آحاد جامعه به صحنه بیایند و برای بهبود جامعه تلاش کنند.

آیت الله دژکام در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز تصریح کرد: نیروهای انقلابی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران نظیر ارتش همواره قهرمان ایران توانسته‌اند جایگاه ویژه ای در جامعه داشته و برای مردم فعالیت‌هایی کنند که جامعه اسلامی از آن بهره مند شده‌اند.

وی افزود: در ایام مبارک رمضان شاهد میلاد با برکت امام حسن (ع) هستیم که باید شیعه تمام تلاش خود را برای گرامیداشت این عید مبارک به کار بگیرد.

امام جمعه شیراز افزود: یکی از اصلی ترین آموزه‌های که ائمه اطهار علیهم السلام به بشریت داده‌اند موضوع ولایت پذیری است از این در زمان غیبت باید از ولی امر مسلمین جهان پیروی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در دین بر آن تاکید شده است موضوع مراقبه در جلوگیری از فعل گناه است این در حالی است که در امت اسلامی مراقبت اجتماعی نیز در آن وجود داشته و این مراقبت اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله دژکام ادامه داد: اگر می‌خواهیم اسلامیت داشته باشیم باید در ابتدا افراد جامعه اهل گناه نباشند و در روایات نیز آمده است که افراد باید در ابتدا تقویت نفس کرده تا پس از این مرحله به دنبال تقویت روحیه اجتماعی باشند.

کد خبر 5467454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha