۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

۵۷ درصد مسکن روستایی مازندران مقاوم هستند

 ۵۷ درصد مسکن روستایی مازندران مقاوم هستند

ساری - مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: ۵۷ درصد مسکن روستایی استان به تعداد بیش از ۲۵۵ هزار واحد از استحکام لازم برابر حوادث بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر آسمانی مقدم پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه در فاز اول برای ساخت دو هزار و ۳۰۹ واحد مسکن زمین از سوی راه و شهرسازی معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۸۷۹ واحد موفق به حذف متقاضی شدند و هزار و ۴۳۰ واحد به دلیل زمین نامناسب و مشکلات اجرایی از سامانه حذف شدند.

وی گفت: ۱۰ هزار و ۵۹۲ استعلام ساخت مسکن تاکنون تائید شد ولی هزار و ۴۷۹ نفر در سامانه اطلاعات را بارگزاری کردند و هزار و ۴۶۴ نفر افتتاح حساب داشتند که ۹۲۱ نفر فقط واریز وجه اولیه را انجام دادند.

وی ادامه داد: ۸۶۳ واحد به ظرفیت ۱۵ پروژه در ۱۰ شهر استان دارای نقشه ساخت هستند و برای ۷۸۱ واحد در قالب ۱۲ پروژه پروانه ساخت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران تصریح کرد: ۳۹۶ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی که نسبت به دریافت آن اقدام کردند.

آسمانی مقدم یادآور شد: قرار است ۹۰ واحد مسکن در قائمشهر، ۱۰۰ واحد چالوس، ۴۰ واحد بابلسر احداث شود و اگر مردم پای کار باشند در هفته دولت چند پروژه در شهرستان‌های استان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی شمار واحدهای روستایی در استان را ۴۴۱ هزار واحد و افزود: از این تعداد ۲۵۵ هزار و ۶۷۳ واحد از استحکام لازم برخوردار هستند که ۵۷ درصد مسکن روستایی را شامل می‌شود که هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

کد خبر 5472379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha