۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز خبر داد؛

برگزاری سومین همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» در شیراز

برگزاری سومین همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» در شیراز

شیراز - مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: سومین همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به صورت ملی در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق ظهر یکشنبه در نشست خبری «حوزه انقلابی حوزه منتظر» بیان کرد: این همایش به صورت کشور و در مرحله سوم برگزار خواهد شد که این همایش ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور است.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی منتظر اظهار کرد: با ایجاد شورای علمی این همایش نسبت به تعیین محور و اهداف این همایش مدنظر قرار گرفت لازم به ذکر است که محورهایی که در این همایش مد نظر قرار گرفته مورد تأیید جمعی از مراجع تقلید و بزرگان دینی استان است.

حجت الاسلام حدائق ادامه داد: محورهای اصلی این همایش در چهار محور مشخص شده است که از جمله محورهای این همایش می‌توان شناخت طلبه انقلابی از منظر امام راحل، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیدگاه آیات و روایات، ویژگی جامعه منتظر و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و بررسی مبانی انقلابی گری از تعالیم قرآن است.

وی ادامه داد: تربیت طلبه منتظر، موانع جهانی مهدویت، بررسی و مقایسه نقش جنبش انقلاب اسلامی در توسعه نهضت‌های استعمار ستیز، نقش حوزه در تفکر مهدویت و بررسی انقلاب‌های جهان با انقلاب جمهوری اسلامی ایران از جمله ریز موضوع‌های این همایش است.

به گفته این مقام مسئول توجه به بقاع متبرکه استان و مفاخر دینی استان در توسعه فرهنگ مهدویت دو موضوع ویژه این همایش است.

مصطفی مشفقیان معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: تلاش و کوششی فراگیر در راستای توسعه فرهنگی جامعه منتظر است.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری اجتماعی شهرداری مجری برگزاری این همایش خواهد بود و این در حالی است که این همایش دارای دو رویکرد علمی و هنری است که امید است آثار مختلف توسط طلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

به گفته وی به علت افزایش سطح برنامه‌های این همایش موجب شده تا زمان دقیقی برای اختتامیه این همایش معین نشده است و امید است بتوان در دوره‌های آینده این همایش را به صورت بین المللی برگزار کرد.

مشفقیان تاکید کرد: با توجه اطلاع‌رسانی های صورت گرفته توسط دبیران این همایش موجب شده تا استقبال مناسبی از این همایش در سطح کشور صورت بگیرد.

کد خبر 5484523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha