۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲

طی سال گذشته انجام شد؛

ارائه خدمت به بیش از ۱۱ هزار آسیب دیده حوادث در چهارمحال وبختیاری

ارائه خدمت به بیش از ۱۱ هزار آسیب دیده حوادث در چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- مدیر عامل هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع ۷۱۲ حادثه در استان طی سال گذشته، گفت: در این حوادث نیروهای هلال احمر به ۱۱ هزار و ۶۱۴ نفر حادثه دیده کمک رسانی کرده اند.

ایرج کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه زلزله «کوهرنگ» در مهر ۱۴۰۰، اظهار کرد: در این بلای طبیعی ۴۹۶ خانوار اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه طی سه نوبت بسته معیشتی در بین حادثه دیدگان توزیع شد، عنوان کرد: ۹۹۶ تیم در زمان زلزله کوهرنگ به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد ۳۴ پایگاه هلال احمر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت بین شهری، هفت پایگاه ثابت شهری، پنج پایگاه ثابت کوهستان است و تعداد پایگاه‌های موقت بین جاده‌ای و کوهستان به ترتیب شش و سه مورد می‌باشد، تصریح کرد: میانگین زمان حضور نیروهای هلال احمر در صحنه حوادث ۱۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه است.

کیانی به اجرای طرح‌های نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین اشاره کرد و ادامه داد: در این زمان ۴۰ در استان رخ داد که نیروهای هلال احمر استان در قالب ۵۸ تیم به ۲۴۲ نفر آسیب دیده کمک رسانی کرده اند.

فعالیت ۱۰۴ خانه هلال در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه عمرانی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، مطرح کرد: برخی از پروژه‌های نیمه تمام که توجیه اقتصادی ندارند طی بررسی‌های انجام شده در آینده نزدیک تغییر کاربری داده خواهند شد و تکمیل می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع ۷۱۲ حادثه در استان طی سال گذشته، گفت: در این حوادث نیروهای هلال احمر به ۱۱ هزار و ۶۱۴ نفر حادثه دیده کمک رسانی کرده اند.

کیانی به افتتاح و راه اندازی خانه هلال در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: ۱۰۴ خانه هلال تا کنون در چهارمحال و بختیاری افتتاح شده است که هدف از راه اندازی آن‌ها تاب آوری جوامع محلی و پاسخگویی به حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن می‌باشد.

وی با بیان اینکه در زلزله «دشتک» میزان خسارت‌ها کمتر از زلزله «بازفت» بود، اظهار کرد: سه تیم امدادی در زمان وقوع زلزله به منطقه اعزام شد و پنج خانوار اسکان اضطراری داده شدند.

پایگاه هلال احمر در شهر «نافچ» کلنگ زنی می‌شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری پنجمین استان کشور در وقوع حوادث و بلایای طبیعی است، اعلام کرد: مجوز احداث مرکز هلال احمر در شهرستان «سامان» و «خانمیرزا» دریافت شده است.

کیانی گفت: در حال پیگیری برای ایجاد مرکز هلال احمر در شهرستان «بن» هستیم.

وی از افتتاح پایگاه هلال احمر کوهستان در منطقه «مشایخ» خبر داد و عنوان کرد: پایگاه هلال احمر در شهر «نافچ» طی هفته هلال احمر کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اقلامی همچون موکت، ظروف و چراغ خوراک پزی، پتو، چادر و پک مواد غذایی ۲۴ و ۷۲ ساعته در انبارهای هلال احمر ذخیره سازی شده است.

کیانی افزود: در هر پایگاه به منظور پاسخگویی به موقع در حوادث برای ۳۰ خانوار و در برخی مناطق همچون «بازفت» به دلیل شرایط سخت دسترسی برای نیاز ۵۰ خانوار اقلام اساسی ذخیره شده است.

کد خبر 5485301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha