۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲

با عایق‌کاری موتورخانه‌ها انجام شد؛

جلوگیری از هدر رفت انرژی در سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان

جلوگیری از هدر رفت انرژی در سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه لرستان از جلوگیری از هدر رفت انرژی در سراهای دانشجویی و دبیرستان‌های این دانشگاه با عایق‌کاری موتورخانه‌ها خبر داد.

علی نظری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای پیشگیری از هدر رفت انرژی و ارتقای شاخص‌های مدیریت سبز، عملیات عایق‌کاری موتورخانه‌های سراهای دانشجویی و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه لرستان، توسط واحد امور عمرانی این دانشگاه، اجرا شد.

وی با بیان اینکه امروزه استفاده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در محیط‌های مسکونی و محیط‌های صنعتی، کاربرد گسترده‌ای دارد، بیان کرد: نقطه مشترک بین همه این تأسیسات، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و ممانعت از جابه‌جایی و انتقال گرما و سرما به محیط بیرون است.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: هدف اصلی از عایق‌کاری تأسیسات، جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش هزینه‌های لازم برای تأمین سوخت و انرژی مورد نیاز برای مصرف‌کننده است.

نظری افزود: اگر عایق‌کاری تأسیسات، به‌درستی اجرا شود، بین ۲۵ تا ۳۵ درصد از هزینه‌های مصرفی، به منظور تأمین انرژی در یک صنعت یا ساختمان، تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به اهداف اجرایی مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی در موتورخانه‌های اماکن دانشگاه لرستان، با توجه به پیگیری‌های مستمر امور عمرانی دانشگاه لرستان با همکاری شرکت گاز استان لرستان، تاکنون عایق‌کاری تعداد ۵ موتورخانه انجام شد.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: این فعالیت در ساختمان‌های سرای دانشجویی فاطمیه، سرای دانشجویی ولی عصر (عج) شماره ۳، سرای دانشجویی شهید سلیمانی و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه لرستان اجرا شده است.

نظری گفت: بر اساس توافق بین دانشگاه لرستان و شرکت گاز استان لرستان، عایق‌کاری موتورخانه اماکن سایت مرکزی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه نیز در آینده‌ای نزدیک، به‌صورت رایگان، اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدام، گام مهمی برای کاستن از مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی است.

کد خبر 5658367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha