۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

سفرهای دریایی در گلستان ۶۲ درصد افزایش یافت

سفرهای دریایی در گلستان ۶۲ درصد افزایش یافت

گرگان- مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: سفرهای دریایی از اسکله های بندرترکمن و بندگز در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل۶۲ درصد افزایش داشته است.

نورالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ماه امسال، ۱۲۵ هزار و ۳۲۵ نفر در قالب مسافر دریایی، از قایق‌های اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز استفاده کردند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۷۸ هزار و ۸۴۲ نفر بوده که بیانگر رشد ۶۲ درصدی آمار مسافران است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: ترمیم و بازسازی بنادر ترکمن و گز به عنوان یکی از رویکردهای مجموعه مدیریتی استان در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های متعددی در این خصوص طراحی شده است.

وی بیان کرد: ابتدای امسال عمق پایه اسکله بندرترکمن بسیار کم بود که با لایروبی انجام شده، امکان پهلوگیری قایق تفریحی تا عمق دو متر فراهم‌شده است.

عباسی افزود: برای تسهیل در تردد شناورها در اسکله بندرگز هم سازمان بنادر و دریانوردی حدود ۱۰ میلیارد ریال تخصیص داده که در حال ترک تشریفات مناقصه آن هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: برای تأمین و دسترسی به عمق کافی در این منطقه، باید سازه اسکله را حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ در عمق خلیج ادامه دهیم تا بتوانیم به آب مناسب دسترسی پیدا کنیم.

کد خبر 5658407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha