۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان:

تکریم از فعالان سوادآموزی در هرمزگان برگزار می شود

تکریم از فعالان سوادآموزی در هرمزگان برگزار می شود

بندرعباس - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: همزمان با هفته سوادآموزی در کشور، تکریم از فعالان سوادآموزی در هرمزگان برگزار می شود.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح برنامه های هفته سوادآموزی در استان هرمزگان بیان داشت: با توجه به فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در دی‌ماه سال ۱۳۵۸، از یکم تا هفتم دی‌ماه هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است.

وی با در تشریح نامگذاری روزهای هفته سوادآموزی در کشور، اظهارداشت: یکم دی‌ماه به نام سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسئولیت پذیری اجتماعی، دوم دی‌، سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار، سوم دی سوادآموزی و رسانه، چهارم دی‌، سواد آموزی و تکریم از فعالان سواد آموزی، پنجم دی‌، سواد آموزی، فرهنگ کتابخوانی و تولید، ششم دی‌ماه سوادآموزی و مسئولان و هفتم دی‌ماه به نام سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نامگذاری شده است.

وی افزود: امسال چهل و سومین سال تشکیل نهضت سواد آموزی است و ما هر سال از ۱ دی ماه تا ۷ دی ماه، برنامه‌هایی در این هفته اجرا می‌کنیم. ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) است.

جعفری خاطرنشان کرد: هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی رحمه الله فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت. تشکیل نهضت سواد آموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

گفتنی است، سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ با هدف با سواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد.

کد خبر 5658487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha