۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

سرپرست مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان:

سکون و سرمای هوای اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد

سکون و سرمای هوای اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد

اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم سکون جوی و سرمای هوا در این استان تا پایان هفته جاری خبرداد.‌

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدلیل استقرار جریانات پایدار در سطح استان و تداوم هوای سرد در طول روز، تا اواسط هفته غبار صبحگاهی در اکثر مناطق و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوهای هواشناسی طی این هفته ناپایداری جوی نخواهیم داشت، افزود: سکون و سرمای هوا تا روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه ادامه دارد و با وجود افزایش ابر طی این مدت اما جریانات جوی (وزش باد) نخواهیم داشت که به بهبود شرایط هوا کمک کند و اگر کنترل منابع آلاینده رعایت نشود امکان افزایش شاخص‌ آلودگی اصفهان به مرز بسیار ناسالم وجود دارد.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای ۲۴ ساعت آینده استان تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: چادگان با دمای ۲۱ درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به تشدید آلودگی هوای اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه پایداری و سکون جوی در مناطق مرکزی، صنعتی و کلانشهر اصفهان از اواسط روز جمعه ۳۰ دی تا دوشنبه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت که به کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم شهروندان می‌شود.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مدیریتی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم، آمده است: لازم است تردد خودروها در این مدت کاهش و فعالیت‌های واحدهای صنعتی و منابع آلاینده کنترل شود.

هواشناسی به شهروندان بویژه گروه ‌های آسیب پذیر چون سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان و باردار و کودکان توصیه کرده که طی این مدت از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
شاخص هوای کلانشهر اصفهان ظهر امروز شنبه یکم بهمن ماه به ۱۹۹ AQI و مرز هوای بسیار ناسالم (بنفش) رسید.

کد خبر 5688187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha