۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا:

ایران در شکل‌دهی نظم جدید بین‌المللی نقش‌آفرین است

ایران در شکل‌دهی نظم جدید بین‌المللی نقش‌آفرین است

بوشهر- معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: نقش‌آفرینی ایران در شکل‌دهی نظم جدید بین‌المللی بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ‌دوم ستاد خداداد فلاح بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری جزیره خارگ با رویکرد تبیین و تشریح سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر دیدگاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحولات در رویدادهای سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، با اشاره به اغتشاشات پیچیده اخیر در کشور اظهار کرد: راهبرد قوی شدن در واقع راهبرد مهم مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اهداف شوم آمریکا، انگلیس و دولت‌های اروپایی در جریان اتفاقات و اغتشاشات اخیر در ایران است.

وی افزود: نقش‌آفرینی ایران در شکل‌دهی نظم جدید بین‌المللی پس از ۳۰۰ سال انفعال در عرصه سیاست جهانی و بازآفرینی نظم جدید بر هیچ کشوری پوشیده نیست و از همین رو آمریکا و هم‌پیمانانش فعالیت گسترده‌ای را در مقابل جمهوری اسلامی به شیوه‌های با تحریم پشت تحریم، جنجال پشت جنجال و شعار سیاسی پشت هیاهوی رسانه‌ای پیش گرفتند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا تصریح کرد: آمریکا برای سلطه بر جهان و منازعه برای نظم آینده حاکم بر جهان با سه چالش جدی در اضلاع چین در وضعیت جهانی، روسیه در فضای اوراسیا و ایران در منطقه غرب آسیا مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: سند امنیت ملی ۲۰۲۲ بیانگر این واقعیت است که اولویت ایالت متحده، بهره‌گیری از ساز و کارهای تاکتیکی برای کنترل قدرت، توانمندی کنش منطقه‌ای و اقتدار ساختاری جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

فلاح تاکید کرد: در چنین شرایطی، آمریکا بر خلاف دو سال گذشته بیشتر به موازات بهره‌گیری از ابزارهایی همچون تحریم‌های اقتصادی، تلاش می‌کند تا سیاست امنیتی خود را در فضای داخلی ایران فعال کند و ساز و کارهای کنش بازدارنده را در فضای داخلی ایران در برابر قابلیت هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران فراهم سازد.

کد خبر 5697315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha