۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

معاون رئیس جمهور:

دولت به دنبال تقویت اقتصاد مردمی است / لزوم حمایت از بخش خصوصی

دولت به دنبال تقویت اقتصاد مردمی است / لزوم حمایت از بخش خصوصی

زاهدان- معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت بدنبال تقویت اقتصاد مردمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی در شورای اداری سیستان و بلوچستان حاضر شد و گفت: دولت بدنبال تقویت اقتصاد مردمی است، شرایط مردمی کردن اقتصاد در کشور فراهم است و دولت از طریق نظارت، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری از فعالان بخش‌های مختلف حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال نظام پرداخت عادلانه حقوق در سازمان اداری استخدامی است که در آن نگاه عادلانه لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت نظام پرداخت عادلانه حقوق را در سازمان اداری استخدامی در دستور کار دارد، گفت: در این لایحه نگاه عادلانه در پرداخت‌ها لحاظ خواهد شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور حمایت از مودیان شفاف مالیاتی را سیاست دولت در حوزه مالیات دانست و افزود: با توجه به شناسایی مودیان جدید، پیش بینی درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده ۵۰ درصد نسبت به بودجه امسال افزایش دارد.

وی گفت: ما در گذشته فرار مالیاتی گسترده در کشور داشتیم که دولت با شناسایی مودیان مالیاتی راه فرار مالیاتی را بست و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم.

حسینی افزود: البته ما همچنان شاهد فرار مالیاتی هستیم که اینها باید شفاف شود و دولت به دنبال این مسئله است تا فاصله طبقاتی را در کشور کم کنیم.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال رفع محرومیت از استان‌های کمتر توسعه یافته است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و همچنان در دستور کار است.

وی با بیان اینکه دولت بدنبال تقویت اقتصاد مردمی است، گفت: شرایط مردمی کردن اقتصاد در کشور فراهم است و دولت از طریق نظارت، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری از فعالان بخش‌های مختلف حمایت می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند و دولت نیز اعتقاد دارد که بخش خصوصی باید قوی شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در یک سال و نیم اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رفع محرومیت، اشتغالزایی و سایر بخش‌های اقتصادی انجام داده است.

حسینی افزود: ۴۸ طرح بزرگ و پیشران اقتصادی در دولت سیزدهم در سطح کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه بانک‌ها در حال انجام است که ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ثمر نشست این طرح‌ها تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری بسیار خوبی از سوی دولت و بخش خصوصی در کشور در حال انجام است و ما به آینده بسیار امیدوار هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به گفته وزیر صمت پنج هزار و ۳۰۰ طرح معدنی در سراسر کشور آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

کد خبر 5710188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha