۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱

روز درختکاری نماد زندگی و تداوم روح حیات بر روی زمین است

روز درختکاری نماد زندگی و تداوم روح حیات بر روی زمین است

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روز درختکاری در تقویم ملی به عنوان نماد زندگی و یاری کننده روح حیات بر روی زمین هرساله مورد استقبال عظیم مردم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی هفته منابع طبیعی با بیان این مطلب افزود: روز درختکاری از معدود برنامه‌هایی است که تقریباً همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته و به آن اهمیت می‌دهند.

وی بر توزیع نهال در روز درختکاری تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مثبت در ترویج فرهنگ هوا و زمین پاک همین توریع نهال رایگان بین مردم است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

عطایی به برنامه ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید در اجرای این طرح اهتمام داشته و از تمامی ظرفیت‌ها در راستای تحقق این مهم استفاده کند.

این مسئول تاکید کرد: امروز در گوشه و کنار ایران پهناور عرصه‌های وسیع منابع طبیعی کار را مهم و دشوار ساخته که بخشی از آن به تولید نهال و بخش دیگر به حفاظت از منابع ملی معطوف شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به پیشگیری از برخی آسیب‌ها در حوزه منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: همه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی باید در برابر قاچاق چوب دغدغه مند و هوشیار باشند و خود را حافظ منابع طبیعی بدانند؛ چرا که همه ما در کنار شغل و جایگاه اداری در برابر محیط زیست و منابع طبیعی مسئول هستیم.

کد خبر 5715887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha