۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲

نمایندگی روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای تند مطرح کرد؛

اقدام آمریکا در عدم صدور روادید نقض مقررات بین‌المللی است

اقدام آمریکا در عدم صدور روادید نقض مقررات بین‌المللی است

مسکو با صدور بیانیه‌ای تند عدم صدور روادید برای تیم خبرنگاران روسی برای شرکت در اجلاس سازمان ملل را مصداق نقض آزادی‌ بیان در مهد دموکراسی ادعایی از سوی واشنگتن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به عدم صدور روادید تیم روزنامه‌نگاران همراه وزیر خارجه روسیه برای شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد از سوی واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای اعتراضی خواستار توقف اقدامات یک‌جانبه آمریکا شد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه یکشنبه گزارش داد که نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی مخالفت واشنگتن در صدور ویزای هیأت رسانه‌ای همراه وزیر خارجه روسیه در سفر به نیویورک، مقر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با محکومیت این اقدام آمریکا از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در برابر اقدامات نامسئولانه واشنگتن موضع‌گیری کنند.

در این بیانیه آمده است: «از مقامات دست‌اندرکار سازمان ملل متحد و سازمان‌های ذیربط بین‌المللی خواستار رسیدگی و توجه ویژه در عدم صدور روادید تیم رسانه‌ای روسیه برای اعزام به سازمان ملل از سوی واشنگتن و اتخاذ اقدامات لازم درباره این رفتار مغایر با ضوابط بین‌المللی هستیم.»

در همین راستا، «ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز نیز در اظهارات اعتراضی ضد اقدام واشنگتن گفت که عدم صدور روادید خبرنگاران روسی برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل مصداق به بازیچه گرفتن آزادی بیان و حقوق روزنامه‌نگاران به شمار می‌رود.

در همین ارتباط ساعاتی پیش، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه روسیه قبل از عزیمت به نیویورک با طعنه به آزادی بیان و حقوق روزنامه‌نگاران در آمریکا اعلام کرد که مسکو هرگز این رفتار مقامات آمریکایی در عدم صدور روادید به روزنامه‌نگاران روسی برای شرکت در اجلاس سازمان ملل را نخواهد بخشید.

وی با سخره گرفتن ادعای وجود آزادی‌های مدنی و حقوق فعالیت روزنامه‌نگاران در آمریکا اظهار داشت که بالطبع ما میزان ادعاهای حمایت از آزادی‌های مدنی و عمل روزنامه‌نگاران از سوی مقامات واشنگتن را به وضوح در کشوری که ادعای آزادی‌های مدنی را دارد و اینک در هراس از فعالیت آنان است، مشاهده کردیم.

گفتنی است هواپیمای حامل سرگی لاوروف امروز یکشنبه در حالی فرودگاه مسکو را به مقصد نیویورک ترک کرد که واشنگتن به تیم همراه لاوروف ویزای پرواز به نیویورک صادر نکرد.

مسکو هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد و قرار است وزیر خارجه روسیه ریاست دو نشست در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته را بر عهده بگیرد و با دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه نیز دیدار کند.

کد خبر 5761730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha