۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰

دادستان قزوین خبر داد؛

کاهش ۱۹ درصدی جرائم خشن در قزوین

 کاهش ۱۹ درصدی جرائم خشن در قزوین

قزوین- دادستان قزوین از برخورد قاطع با جرائم خشن خبر داد و گفت: جرائم خشن در قزوین ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رجبی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اقبالیه اظهار کرد: علی رغم همه ی تلاش‌های دشمنان قسم خورده این نظام مقدس و با همه ی عداوت‌ها و کوشش‌های انجام شده در سطح بین الملل ان شاءالله پرچم این کشور وانقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت حجت و امام زمان (عج) خواهیم سپرد.

وی افزود: اشخاصی با اعتبار نظام اسلامی کسب آبرو کردند و صاحب ثروت و مکنت شدند ولی به آرمان‌های این نظام خیانت و با دشمنان همراهی کردند، ولی این افراد بدانند که نظام جمهوری اسلامی مظلوم اما مقتدر است و قطعاً با این گونه افراد در موقع مناسب برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول گفت: در اغتشاشات اخیر با درایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با جانفشانی سربازان این نظام در سپاه پاسداران و فراجا و همچنین با حضور مردم شریف همیشه در صحنه ایران اسلامی از اغتشاشات عبور کردیم و قدرت نظام اسلامی در مقابله با جنگ ترکیبی به رخ دشمنان کشیده شد.

دادستان مرکز استان در بخش دوم سخنان چنین بیان داشت: درخصوص سیاست دادگستری کل استان حسب منویات رئیس کل دادگستری استان جناب آقای شعبانی در سال جدید مبارزه با جرائم خشن و کاهش آمار جمعیت کیفری زندان مورد نظر است بطوری که در سال گذشته بیش از ۲۶ درصد کاهش آمارکیفری تحقق یافت و همچنین با ایجاد و ارتقاء واحدهای مشاور در کلانتری‌ها و به همت افسران دوائر قضایی شاهد افزایش ۲۲۰ درصدی صلح و سازش بودیم.

دادستان قزوین ضمن اشاره به برخورد با مرتکبین جرایم خشن افزود: هر چند با تدابیر اندیشه شده در حوزه جرائم خشن شاهد کاهش ۱۹ درصدی جرایم در این حوزه بوده‌ایم منتهی افراد خاطی ومجرمان بدانند که ما با مرتکبین جرایم خشن قاطعانه و سختگیرانه برخورد خواهیم کرد.

رجبی افزود: در خصوص احقاق حقوق عامه در سال گذشته بیش از هزار مورد بازدید از مراکز مختلف داشتیم و با برنامه ریزی های انجام شده ۱۱۰ طرح تدوین و به مرحله اجرا رسید.

رجبی اظهار داشت: در بحث مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۱۲۱ بازدید توسط ریاست دادگستری و دادستان‌های شهرستانهای استان داشتیم و معتقدیم که با راه اندازی اشتغال کلیه جرایم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در همین راستا و با تلاش‌های انجام شده تعداد ۶۰۰۰ کارگر در بخش‌های مختلف صنعت مشغول به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: خادمین و فرزندان شما در مجموعه قضایی با همه ی توان علی رغم نقدها و اطاله دادرسی ممکن؛ مصمم در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اسناد بالا دستی هستند و امسال در خصوص کاهش اطاله دادرسی گام‌های اساسی را خواهند برداشت که نمونه‌ای از آن افتتاح مجتمع اقبالیه در هفته‌ی قوه قضاییه خواهد بود.

کد خبر 5771974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha